پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت” هفته فرهنگ مالیاتی” 

استاندار خراسان جنوبی در پیامی عید سعید غدیرخم و همچنین آغاز هفته فرهنگ مالیاتی،را به کارکنان سازمان امور مالیاتی و فعالان اقتصادی خراسان جنوبی تبریک گفت.

به گزارش ” پیام خاوران ” متن پیام جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی به این شرح است.

بسمه تعالی

“یکی از راه‌های قطع وابستگی بودجه به درآمد نفت، تکیه بر درآمد حاصل از مالیاتِ تولید و تجارت است، برخی سرمایه داران کلانی که از دادن مالیات خودداری و فرار می کنند مرتکب جرم می شوند زیرا کشور را به پول نفت بیش از پیش وابسته می کنند و زمینه ساز بروز مشکلات بیشتر می شوند”. مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی)

مالیات، یکی از مطمئن ترین، سالم ترین و پایدارترین منابع تأمین مالی دولت است که با پیاده سازی و جهت دهی صحیح می تواند اثرات مطلوبی در توسعه پایدار کشور، مقاوم سازی اقتصاد در برابر شوک ها و تهدیدهای خارجی، رفع نابرابری های اجتماعی، توزیع عادلانه ثروت در جامعه و نیز افزایش رفاه و آبادانی و تأمین امنیت، بهداشت و درمان و همچنین نظارت بر نظام توزیعی کشور و از همه مهمتر تحقق شعار سال ” مهار تورم، رشد تولید ” داشته باشد.

در ایران اسلامی، قوانین بالادستی از جمله سند چشم انداز بیست ساله، برنامه های اقتصاد مقاومتی و بیانیه گام دوم  ابلاغی مقام معظم رهبری(حفظه الله)، جایگاه مالیات را برای ایجاد بسترهای عادلانه و شفاف جهت انجام فعالیت‌های علمی، عمرانی، اقتصادی، تولیدی، اشتغال آفرین و… مورد توجه قرار داده اند.

دولت سیزدهم هم در راستای پویایی نظام اقتصادی سالم و متکی بر منابع داخلی، بهره برداری از درآمدهای مالیاتی را از مؤثرترین و مهمترین برنامه های خود به منظور تأمین هزینه های جاری و عمومی کشور قرار داده و تأمین بخش عمده ای از اعتبارات شهرداری‌ها و دهیاری ها در خراسان جنوبی که به توسعه فضاهای سبز و بهسازی معابر عمومی در راستای رفاه شهروندی انجامیده تنها بخشی از نتایج این برنامه می باشد.

بیشتر بخوانید   ۱۹۰ میلیارد تومان ‌برای ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای در خراسان جنوبی اختصاص یافت

اینجانب ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید غدیرخم و همچنین آغاز هفته فرهنگ مالیاتی، برای کارکنان سازمان امور مالیاتی  و فعالان اقتصادی در خراسان جنوبی، موفقیت روزافزون در تحقق اهداف و برنامه های اقتصادی به ویژه هوشمند سازی نظام مالیاتی برای تحقق و وصول مالیات عادلانه و شفاف را از خداوند متعال مسئلت دارم.

انتهای پیام

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها