رشد 41 درصدی کمک حامیان به ایتام و محسنین کمیته امداد خراسان جنوبی

مدیرکل کمیته امداد استان خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال کمک حامیان طرح اکرام ایتام به فرزندان طرح ایتام و محسنین 41 درصد رشد داشته است.

به گزارش “پیام خاوران“، محمد عرب اظهار داشت: از ابتدای امسال حامیان طرح اکرام ایتام 663 میلیارد و 393 میلیون ریال به فرزندان طرح ایتام و محسنین کمک کردند که به نسبت مشابه سال قبل 41 درصد رشد داشته است.

مدیرکل کمیته امداد استان خراسان جنوبی گفت: در این مدت حامیان طرح اکرام 307 میلیارد و 845 میلیون ریال و حامیان طرح محسنین 355 میلیارد و 548 میلیون ریال کمک کردند.

وی ادامه داد: 10 هزار و 248 نفر فرزندان ایتام و محسنین مورد حمایت این نهاد هستند که ماهیانه توسط حامیان معنوی خود در قالب کمک‌های نقدی و غیر نقدی مساعدت می‌شوند.

عرب، تعداد حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین را 38 هزار و 71 نفر اعلام کرد و افزود: سرانه واریزی فرزندان ایتام 12 میلیون و 600 هزار ریال و سرانه واریزی فرزندان محسنین 4 میلیون و 555 هزار ریال به صورت ماهیانه است.

مدیرکل کمیته امداد استان خراسان جنوبی بیان کرد: با قدردانی از همراهی کمک‌های خیران و حامیان در این طرح به روش‌های غیرحضوری برای عضویت در طرح اکرام ایتام و محسنین اشاره و خاطرنشان کرد: نیکوکاران می‌توانند با ارسال عدد یک به سامانه پیامکی 30003333 آمادگی خود را برای شرکت در این طرح و حمایت از یک یا چند یتیم و فرزند محسنین اعلام کنند. همچنین مراجعه به سایت ekram.emdad.ir از دیگر روش‌های ثبت نام در طرح اکرام ایتام و محسنین است.

عرب با اشاره به اینکه از ابتدای امسال یک هزار و 650 خانوار تحت حمایت این نهاد از گردونه حمایت خارج شده‌اند، اظهار داشت: از سال 1400 که آمار مستمری‌ بگیران 44 هزار خانوار بودند تاکنون 5 هزار خانوار از حمایت خارج و آمار تحت حمایت این نهاد به 39 هزار خانوار رسیده است.

بیشتر بخوانید   بهره برداری از پروژه تأمین برق اضطراری با دیزل ژنراتور در مدیریت بانک سپه خراسان جنوبی

وی افزود: برخی از خانوارها به صورت موقت و 6 ماهه تحت حمایت بودند و بنا به خدماتی نظیر جهیزیه و تحصیل که نیاز دارند تحت پوشش قرار می‌گیرد و در نهایت هر مددجو 3 سال تحت حمایت است مگر سالمند و از کارافتاده باشند.

مدیرکل کمیته امداد استان خراسان جنوبی با اشاره به مراجعه 18 هزار و 165 نفر به صورت حضوری و الکترونیکی و 24 هزار مکاتبه از ابتدای امسال افزود: همه درخواست‌ها و خدمات از طریق سامانه سها پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها