اخذ گواهینامه برنامه ایمنی آب برای شهر بیرجند

مدیرعامل آبفای خراسان جنوبی از اتمام عملیات فاز اول پروژه تقویت آبرسانی مجتمع گزنو (حومه) قاینات خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران” مهدی دوستی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بهترین روش برای اطمینان از کیفیت آب آشامیدنی، اجرای سیستم مدیریتی جامع و یکپارچه با همکاری کلیه سازمان های ذیربط می باشد و رویکرد جدید سازمان جهانی بهداشت برای دستیابی به این هدف اجرای برنامه ایمنی آب می باشد.

وی ادامه داد: هدف برنامه ایمنی آب آشامیدنی مطمئن شدن از کیفیت آب آشامیدنی بر اساس مدیریت خطر است که بر پیشگیری از آلودگی منبع آب آشامیدنی، تصفیه آب برای کاهش یا حذف آلودگی برای رسیدن به استانداردها و پیشگیری از آلودگی مجدد آب در مدت ذخیره سازی توزیع و مصرف تاکید دارد.

مدیرعامل آبفای خراسان جنوبی، اجرای ایمنی آب را در سطح استان در سطح شهرهای بیرجند، طبس ، قاین، نهبندان، سرایان و مجتمع روستایی علی آباد لوله، مرک، گرماب و دوحصاران اعلام کرد.

وی شروع برنامه را سال ۹۶ در استان عنوان کرد و در خصوص اقدامات انجام شده تشریح کرد: بررسی وضعیت دفع پسماند و فاضلاب آلاینده های موجود در حوزه آبریز و تاثیر آن بر روی آبخوان، بررسی حریم کیفی منابع آب شرب درحوزه کشاورزی (کشتارگاه ،پرورش دام وطیور) ، بررسی آلایندهای صنعتی (شهرک صنعتی ،صنایع عمده مانند کویر تایر ،کاشی و … )، بررسی آلاینده های شهری و بهداشتی (بیمارستانها ،زندان،دانشگاه بیرجند)، بررسی آلاینده های نفتی (مخازن ذخیره سوخت ،پمپ بنزین ها) از نقطه نظر رعایت حریم کیفی منابع آب، اخطار و تعطیلی واحدهای خاطی و معرفی به مراجع قضایی تا برطرف شدن نواقص را از جمله اقدامات انجام شده در این سال ها دانست که منجر به اخذ گواهینامه ایمنی آب در شهر بیرجند گردیده است.

بیشتر بخوانید   آبرسانی به ۸۸ روستای نهبندان با تانکر انجام می‌شود

دوستی به دیگر اقدامات شاخص این برنامه اشاره کرد و افزود: ارتقاء تصفیه خانه آب شرب ، تغییر ماده منعقد کننده جهت دستیابی به کیفیت مطلوب آب شرب در شبکه، نصب شیرهای تخلیه در شبکه، شستشوی شبکه ومخازن ، بهسازی منابع ومخازن و … از اقدامات انجام شده در این زمینه بوده است.

اتمام عملیات پروژه ضربتی تقویت آبرسانی مجتمع گزنو قاینات

مدیرعامل آبفای خراسان جنوبی با اشاره به سفر مدیرعامل آبفای کشور به خراسان جنوبی از اتمام عملیات فاز اول پروژه تقویت آبرسانی مجتمع گزنو (حومه) قاین خبر داد، اظهار کرد: پیرو سفر دکتر امینی به استان و کلنگ زنی این پروژه در ابتدای تیرماه و همچنین کاهش آبدهی چاه‌های مجتمع آبرسانی روستایی گزنو مشتمل بر ۱۹ روستا و کمبود آب روستاهای انتهای مجتمع شامل سفتوک، تگاببند، کره، باراز، طرح ضربتی تقویت آبرسانی مجتمع و تأمین کمبود آب از محل چاه‌های آبرسانی شهر قاین در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با تلاش بی وقفه و ظرف مدت ۲۰ روز، این مرحله به اتمام و کمبود آب جبران شد.

دوستی گفت: در این فاز، لوله گذاری با لوله پلی اتیلن ۲۰۰ میلیمتر به طول ۲ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان انجام و به چاه‌های تأمین آب شهر قاین وصل شد.

مدیرعامل آبفای خراسان جنوبی اظهارداشت: فاز دوم که شامل اصلاح خط انتقال آبرسانی به طول ۶ کیلومتر و افزایش ظرفیت انتقال آب می‌باشد، در هفته آینده آغاز و انشاالله ظرف ۴ ماه اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها