واحد مدیریت بحران در شهرداری‌های خراسان جنوبی راه اندازی شود

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری در نشست شهرداران سراسر استان تاکید کرد: واحد مدیریت بحران در شهرداری‌ها راه اندازی شود تا در مواقع خطر و بحران، بهتر بتوانیم به شهروندان خدمات رسانی کنیم.

به گزارش “پیام خاوران“، نشست هم اندیشی شهرداران استان به ریاست عباس زاده معاونت هماهنگی امورعمرانی استانداری و با حضور فاطمی مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری ها ،صفری مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری، و آخوندی مدیرکل مدیریت بحران و جمعی از مدیران مدعو و شهرداران استان در محل سالن جلسات معاونت هماهنگی امورعمرانی برگزار شد.

صفری مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری در نشست شهرداران سراسر استان تاکید کرد: واحد مدیریت بحران در شهرداری‌ها راه اندازی شود تا در مواقع خطر و بحران، بهتر بتوانیم به شهروندان خدمات رسانی کنیم.

وی خواستار راه اندازی کارگروه‌های لازم در این زمینه شد. مدیر کل شهری شهرداری‌های خراسان جنوبی از شهرداران سراسر استان درخواست کرد: تا برای انجام طرح‌های مختلف خدمات به مردم و شهروندان شهرداری‌های سراسر استان مطالبات خود را از ادارات و ارگان‌های پیگیری کنند.

صفری احداث سیل بند‌ها در شهر‌های مختلف برای پیشگیری از به هدر رفتن آب‌های سطحی و جمع آوری روان آب‌ها در مواقع بارندگی را از جمله برنامه‌های شهرداری‌ها عنوان کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار هم از شهرداران خواست تا نسبت به ارائه گزارش حوادث سیلاب اردیبهشت سال جاری در شهرستان‌های استان طرح‌های خود را ارائه دهند تا در مواقع توزیع اعتبارات با مشکل مواجه نشوند. به گفته وی طرح جداسازی آب شرب از آب فضای سبز در بوستان‌های شهرها، امکان اسکان در مواقع ضروری و حادثه با مدیریت شهرداری و صرفه‌جویی در مصرف آب و برق در شهر‌ها و بوستان‌ها و همچنین استفاده از لامپ‌های کم مصرف در فضا‌های مختلف شهر‌ها و بوستان‌ها از اولویت‌های شهرداری‌ها است.

بیشتر بخوانید   كتاب «گام های توسعه و پيشرفت » منتشر شد

مدیر کل مدیریت بحران استانداری هم گفت: قانون مدیریت بحران نیز ابلاغ شده است و شهرداری‌ها به عنوان یک بازو در کنار مدیریت بحران هستند و شهردار‌ها باید همواره در امر زیباسازی شهر‌ها و ایمن کردن و مناسب سازی فضای شهری اقدام کنند.

آخوندی همچنین خواستار گسترش محدوده خدمات رسانی آتش نشانی در شهرداری در هر شهرستان شد تا بتوانند نیروها، خدمات سریع‌تر و بیشتری را در مواقع حوادث داشته باشند.

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها