کاهش 17 درصدی سرقت در خراسان جنوبی

دادستان بیرجند گفت: وقوع جرم سرقت در ۶ ماهه ابتدای سال جاری بیش از ۱۷ درصد کاهش داشته است

به گزارش “پیام خاوران“، حجت‌الاسلام والمسلمین علی نسائی زهان دادستان بیرجند در دومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان خراسان جنوبی اظهار کرد: با تلاش همکاران معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، قضات دادسرا، پلیس آگاهی و پلیس پیشگیری نیروی انتظامی، وقوع جرم سرقت در ۶ ماهه ابتدای سال ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حدود ۱۷.۵ درصد کاهش داشته است که این آمار کاهشی حاصل زحمات همکاران قضایی و انتظامی است.

حیرانی سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: تاکنون ۴ جلسه کمیته پیشگیری و مقابله با سرقت برگزار شده است و تصمیم گرفتیم در هر ماه یک جلسه برگزار و به یکی از موضوعات سرقت که در استان اهمیت بیشتری دارد بپردازیم. همچنین در این جلسه از فراجای استان خواسته شد نسبت به پیگیری جهت راه اندازی سیستم مها (مرکز هشدار الکترونیک) اقدامات لازم را بعمل آورند.

حیرانی بیان کرد: در بحث مراکز خرید و فروش اموال مسروقه، اقدامات موثری جهت جمع آوری این مراکز و ساماندهی مال خر‌ها با دستورات دادستان مرکز استان صورت گرفته است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مواردی که برای ما بسیار حائز اهمیت می‌باشد ارتقاء آگاهی‌های عمومی از طریق پیشگیری از سرقت می‌باشد که در جلسه گذشته این کمیته، موضوع مطرح شد و جای خالی یک برنامه تلویزیونی پرمخاطب و جذاب با موضوع پیشگیری از سرقت در صداو سیمای استان احساس می‌شود.

حیرانی اضافه کرد: در خصوص موضوع پیشگیری از سرقت، دستورالعمل پیشگیری و مقابله با سرقت مصوب شورای امنیت کشور را داریم که به کلیه دستگاه‌های مسئول ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید   ۴ مرکز خرید زعفران در خراسان جنوبی آغاز به‌کار کرد

انتهای پیام/102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها