سرشماری عمومی کشاورزی در خراسان جنوبی انجام می‌شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: سرشماری عمومی کشاورزی با هدف گردآوری اطلاعات فعالیت‌های مختلف کشاورزی در استان انجام خواهد شد.

به گزارش “پیام خاوران”، حمید جهانشاهی در پنجمین شورای برنامه‌ریزی استان اظهارداشت: با ابلاغ فرمان رئیس جمهور، سرشماری عمومی کشاورزی 1403، در خراسان جنوبی و همزمان با سایر استان‌های کشور در آبان ماه سال جاری اجرا خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه آخرین سرشماری کشاورزی در سال 1393 انجام شده گفت:  سرشماری امسال، ششمین سرشماری کشاورزی کشور خواهد بود و هدف از اجرای آن فراهم کردن اطلاعات لازم برای برنامه‌ریزی صحیح در بخش کشاورزی است که با مراجعه مأموران آمارگیر و مصاحبه با تمام بهره‌برداران کشاورزی در نقاط شهری و روستایی و تکمیل پرسشنامه الکترونیکی انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سرشماری عمومی کشاورزی اطلاعات مهمی را از فعالیت‌های کشاورزی کشور در سطح کوچک‌ترین واحد جغرافیایی ارائه می‌دهد که تنها با اجرای سرشماری قابل حصول است. در این سرشماری گردآوری آمار مربوط به سطح کاشت و میزان تولید محصولات سالانه زراعی و محصولات دائمی از قبیل انواع باغات، جمع‌آوری اطلاعات مربوط به ماشین‌ها و ادوات مورد استفاده در بهره‌برداری‌ها، اطلاعات سیستم آبیاری تحت فشار و گردآوری اطلاعات مرتبط با بهره‌برداران نظیر سن، جنسیت، سواد و تحصیلات بهره برداران استخراج و ثبت می‌شود.

جهاهنشاهی تصریح کرد: گردآوری آمار مرتبط با فعالیت پرورش دام سبک و سنگین شامل تعداد، ترکیب و جنس گوسفند، بز، گاو، شتر، پرورش طیور به روش سنتی، کشت گلخانه‌ای، پرورش آبزیان خوراکی سرد و گرم آبی، پرورش زنبور عسل و پرورش کرم ابریشم از دیگر برنامه‌های سرشماری عمومی کشاورزی 1403 خواهد بود.

به گفته وی، بر اساس نتایج سرشماری عمومی کشاورزی 1393، تعداد بهره‌برداران فهرست شده در خراسان جنوبی حدود 82 هزار و 845 بهره بردار بوده است.

بیشتر بخوانید   ابلاغ برنامه‌های ارتقای بهره‌وری به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خراسان جنوبی متذکر شد؛ کشاورزان، بهره‌برداران و شهروندان خراسان جنوبی می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر؛ به آدرس‌های  https://amar.org.ir/agricultural-census1403 و khj.mporg.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها