خراسان جنوبی، مهد پرورش علما، فضلا و نخبگان است‌

رئیس بنیاد نخبگان خراسان جنوبی از فعالیت ۳ هیئت اندیشه‌ورز نخبگان در استان خبر داد و گفت: این استان مهد پرورش علما، فضلا و نخبگان است‌.

به گزارش “پیام خاوران”، محمدمهدی ایزخواه صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: 10 مهرماه روز شهادت دکتر چمران در تقویم کشور به عنوان روز ملی نخبگان نامگذاری شده است‌.

وی گفت: دکتر چمران یک نخبه واقعی بود اما هدف وی جای دیگر بود و زمانی که امام خمینی(ره) رهبر انقلاب شد به کشور آمد و به عنوان فردی نخبه منشأ خیر و برکات فراوان برای کشور شد و هوش، ذکاوت و استعدادش را جهادگونه خرج انقلاب کرد.

رئیس بنیاد نخبگان خراسان جنوبی از فعالیت 3 هیئت اندیشه ورز نخبگان در استان خبر داد و افزود: در تحقق اهداف کشور باید به دنبال نخبگان باشیم چرا که این قشر اثرگذاری مهمی در این زمینه دارند.

ایزدخواه با تأکید بر اینکه در کنار دستگاه‌های اجرایی باید از ظرفیت نخبگان نیز استفاده کرد، گفت: بسیاری از مشکلات و مسائل در ادارات توسط نخبگان احصاء و حل شده است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری نیز تأکید بر استفاده از ظرفیت نخبگان در حل مسائل کشور دارند، یادآور شد: وظیفه بنیاد نخبگان این است که این الگوها را به نسل جوان معرفی کند.

رئیس بنیاد نخبگان خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: نخبگان نیز باید زیر نظر اساتید ویژه کار خود را پیش ببرند.

استعمارگران می‌خواهند جلوی رشد کشورها را بگیرند

آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی نیز در دیدار با اعضای بنیاد نخبگان خراسان جنوبی با اشاره به شهادت سید حسن نصرالله اظهار کرد: امروزه مردم فلسطین سنبل مظلومیت هستند.

وی با بیان اینکه این مردم مظلوم از 70 سال قبل در مقابل اسرائیل ایستادگی می‌کنند، گفت: از فتنه‌های آخرالزمان نباید ترسید.

بیشتر بخوانید   فراخوان جشنواره جام رسانه ای سیزدهم در خراسان‌جنوبی

نماینده ولی فقیه در  خراسان جنوبی با بیان اینکه رسوا شدن استعارگران، زمانه را به ضرر آنان رقم می‌زند، ادامه داد: این اولین بار نیست که جبهه مقاومت یکی از رهبران خود را از دست داده است.

عبادی افزود: تمام تلاش کشورهای سلطه‌گر و استعمارگر این است تا جوامع بشری را نادان نگه دارند و هر عالمی را به استخدام خود درآورند و اگر تحت امر آنان نشد او را ترور کرده و از میان بردارند.

وی با اشاره به اینکه استعمارگران می‌خواهند جلوی رشد کشورها را بگیرند و بی شک علم و ایمان باید همراه هم باشد یادآور شد: دین بدون علم تبدیل به خرافه و علم بدون دین موجب جنایت‌ می‌شود که نمونه آن را در جوامع امروز می‌بینیم.

نماینده ولی فقیه در  خراسان جنوبی بیان کرد: رستگاری با به فعلیت رسیدن استعدادهای انسان میسر می‌شود و انسان‌ها همه نخبه هستند فقط باید با تعلیم و تعلم و سیر و سلوک و  اطاعت از فرامین الهی استعدادهای خود را شکوفا کنند.

انتهای پیام/102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها