دیه متوفیان و مصدومان حادثه معدن معدن جوی طبس آماده پرداخت است

رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی از مهیا بودن پرداخت دیه متوفیان و مصدومان حادثه معدن معدن جوی طبس خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، در دیدار مدیرعامل و هیئت مدیره بیمه آسیا با رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی تسریع در پرداخت دیه متوفیان و مصدومان حادثه معدن طبس در دستور کار قرار گرفت.

محمد جعفر عبداللهی در ابتدای دیدار ضمن تبریک و تسلیت شهادت سید حسن نصرالله و سردار نیلفروشان و تبریک عملیات وعده صادق ۲ گفت: تسریع و تسهیل در پرداخت دیه متوفیان و مصدومان حادثه معدن طبس باید صورت پذیرد تا مرحمی بر آلام خانواده‌های داغدار این حادثه تلخ و حمایت از آنان باشد.

رئیس کل دادگستری استان بیان داشت ۵۲ نفر از معدنکاران در این حادثه فوت کردند که علو درجات الهی برای درگذشتگان و صبر و بردباری برای بازماندگان مسئلت می‌نماییم.

عبداللهی در ادامه گفت: همه ما باید با توجه به سنگینی مصیبت وارده به خانواده‌های متوفیان این حادثه تلاش کنیم آنچه را که موجب کاهش آلام بازماندگان است را فراهم کنیم.

رئیس کل دادگستری استان افزود: ما در همان ساعت اولیه حادثه علاوه بر پیگیری موضوع بیمه متوفیان و مصدومان حادثه مذکور، موضوع مستمری خانواده‌های متوفیان را در همان معدن از وزیر کار مطالبه کردیم که قول مساعد ایشان با رویکرد حمایت از خانواده ها را در بر داشت.

وی افزود: با توافق به عمل آمده با همکاران بیمه آسیا مقرر گردید به محض وصول نظریه هیئت سه نفری کارشناسان به هر میزان تقصیری که مرتبط با بیمه مسئولیت باشد، به همان میزان دیه متوفیان و مصدومان در اسرع وقت پرداخت شود.

عالی‌ترین مقام قضایی استان خراسان جنوبی تصریح کرد: به لحاظ اینکه بتوانیم در پرداخت دیه متوفیان تسریع نماییم ضرورت دارد گواهی انحصار وراثت به صورت محدود اخذ شود که این امر در حال انجام است.

بیشتر بخوانید   خانواده آسیب‌دیدگان، حادثه معدن طبس نیازمند حمایت‌های ویژه

مسعود بادین، مدیرعامل شرکت بیمه آسیا در ادامه جلسه گفت: بیمه آسیا علیرغم اینکه منتظر نظریه کارشناسان سه نفره می باشد تا درصد قصور مشخص شود، اما با همان رویکرد حمایتی به میدان آمدیم و هم اکنون پول دیه متوفیان و مصدومان آماده پرداخت است تا حسب دستور قضایی به افراد ذیحق پرداخت شود.

در پایان مقرر گردید برابر گواهی انحصار وراثت محدود و احراز میزان تقصیر توسط هیئت کارشناسی سه نفره، تمامی پول دیه متوفیان و مصدومان حادثه به حساب سپرده دادگستری شهرستان طبس واریز تا برابر قانون به حساب ورثه متوفیان واریز گردد.

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها