نیاز ۴۰۰ میلیارد ریالی شبستان امامزادگان باقریه(ع) بیرجند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: احداث ساختمان شبستان آستان مقدس امامزادگان باقریه(ع) بیرجند با متراژ چهار هزار مترمربع به اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال نیاز دارد.

به گزارش پیام خاوران“، حجت الاسلام بخخشی پور در گفتگو با خبرنگاران گفت: احداث ساختمان شبستان آستان مقدس امامزادگان باقریه(ع) بیرجند با متراژ چهار هزار مترمربع به اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال نیاز دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی اظهار داشت: طرح‌های توسعه‌ای، بهسازی و نوسازی بقاع متبرکه استان در دست اجرا قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه ۹۶ بقعه متبرکه در خراسان جنوبی وجود دارد، افزود: از این تعداد در ۴۵ بقعه متبرکه از ابتدای سال جاری تاکنون بحث فعالیت های عمرانی اجرا شده است و ۴۷ بقعه متبرکه در استان دارای طرح جامع هستند.

بخشی پور ادامه داد: در این راستا ۱۷ پروژه تکمیل، توسعه و نوسازی، بازسازی و مقاوم سازی ساختمان شبستان با اعتباری بالغ بر ۸۲ میلیارد و ۵٠٠ میلیون تومان و تکمیل ، توسعه و نوسازی ، بازسازی و مقاوم سازی ساختمان زائر سرا با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد و ۶٠٠ میلیون تومان و ۲۷ پروژه در راستای ادامه فعالیت های عمرانی ساختمان آشپزخانه، سرویس بهداشتی، گنبد و غیره با اعتبار مورد نیاز هشت میلیارد و ۷۵٠ میلیون تومان در دست اجرا قرار دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به احداث ساختمان شبستان آستان مقدس امامزادگان باقریه (ع) بیرجند گفت: احداث ساختمان شبستان آستان مقدس امامزادگان باقریه(ع) بیرجند با متراژ چهار هزار مترمربع به اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال نیاز دارد.

وی بیان کرد: بقاع متبرکه از محل اعتبارات ملی ردیف بودجه ای ندارند و بیشتر امور این مکان‌های مقدس از محل نذورات مردم اداره می‌شود و جهت انجام و تکمیل پروژه های عمرانی نیازمند اعتبار هستند.

بیشتر بخوانید   احتمال وقوع آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی خراسان جنوبی وجود دارد

بخشی پور به عملیات عمرانی تکمیل مجتمع خدماتی و اقامتی درآستان مقدس امامزاده شاه سلیمان علی (ع) خوسف اشاره کرد و افزود: این عملیات از سال ۹۷ به متراژ سه هزار و ۲۰۰ مترمربع آغاز شده است و ادامه دارد و در سال جاری برای این موضوع ۷۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ادامه داد: ادامه عملیات عمرانی تکمیل ساختمان شبستان امامزاده بی بی زینب خاتون شهرستان سربیشه نیز از سال ۹۶ آغاز شده و طی سال جاری تاکنون اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در این جهت هزینه کرده ایم.

وی گفت: در شهرستان های زیرکوه، فردوس، سربیشه، قاین و نهبندان نیز بحث اجرای عملیات های عمرانی در حال اجرا است.

منبع: شبستان

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها