به گزارش “پیام خاوران”، تور رسانهای بازدید از پروژههای راهداری استان در محورهای ترانزیتی و مهم دیهوک به بشرویه و فردوس_دیهوک_ راور با حضور تعدادی از خبرنگاران برگزار شد و در این بازدید از اجرای آسفالتهای حفاظتی در محورهای فرعی و اصلی استان خبر داده شد، اقدامی که تا پایان فصل کاری با توجه به شرایط آب وهوایی پیگیری میشود و تا زمانی که شرایط آب وهوایی اجازه بدهد، عملیات روکش آسفالت در جادههای استان ادامه خواهد داشت.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای خراسان جنوبی در بازدید خبرنگاران از سطح جادههای غرب استان اظهار کرد: برای افزایش عمر مفید جادهها و کاهش هزینههای بهسازی و بهبود سرویس دهی به مسافران عملیات آسفالت حفاظتی در محورهای استان در حال انجام است.
سید محمد فرخی با اشاره به نقش مهم این آسفالتها در پیشگیری از خرابیهای زیاد گفت: بر اساس قرارداد با پیمانکار ۲۶ کیلومتر از مسیر ۷۵ کیلومتری دیهوک به بشرویه آسفالت حفاظتی انجام میشود و در حال حاضر ۱۶ کیلومتر آن اجرا شده است.
وی افزود: با اجرای این نوع آسفالتها ضمن آببندی سطح جادهها از تخریب لایههای زیرین نیز جلوگیری می شود لذا این طرح بر افزایش کیفیت مسیر و کاهش هزینههای تعمیر و نگهداری تاثیر دارد.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای خراسان جنوبی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز ۴۸۰ کیلومتر عملیات آسفالت در محورهای استان انجام شده که حدود ۳۰۰ کیلومتر آن راه های شریانی و مابقی در راههای فرعی و روستایی بوده است.
فرخی در بازدید خبرنگاران از پروژه دوم محور فردوس_دیهوک_ راور گفت: راهداران استان در تمام مناسبتهای ملی و مذهبی مانند ایام اربعین و ۲۸ صفر و نوروز و تعطیلات تابستان به فعالیت خود ادامه میدهند و ۲۴ ساعته برای آرامش و آسایش مردم پای کار هستند.
وی عنوان کرد: مسیر دیهوک به راور یکی از مسیرهای مهم و ترانزیتی استان است که بیش از پنج هزار خودرو از آن عبور میکنند که بیشتر آن خودروهای سنگین هستند و در حال حاضر ۱۷ هزار کیلومتر روکش آسفالت حفاظتی در این جاده انجام میشود.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای خراسان جنوبی گفت: بخشی از جاده فردوس به دیهوک پروژه روکش آسفالت صورت گرفته و همچنین در شهرهای طبس، بشرویه و دیهوک چند طرح در حوزه روکش آسفالت و تثبیت بستر جاده در دست اجرا است.
فرخی تصریح کرد: فردوس_دیهوک_راور ارتباط استان را با کرمان، یزد و اصفهان برقرار میکند بنابراین طی سه سال اخیر بسیاری از اعتبارات راهداری به این مسیر مهم ترانزیتی اختصاص یافته و در جهت ارتقای ایمنی محورهای مواصلاتی و آرامش مسافران اصلاح شیب شیروانی، شانه سازی و اجرای شیار لرزاننده در دست اقدام است.
انتهای پیام/ ۱۰۲





ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰