فاز دوم عملیات اجرایی ۵ هزار مسکن محرومان در خراسان جنوبی آغاز شد

در مراسمی با حضور رئیس کمیته  امداد کشور عملیات اجرایی فاز دوم احداث ۵ هزار مسکن محرومان و عملیات اجرایی یک هزار طرح پرورش شتر در خراسان جنوبی آغاز شد.

به گزارش “پیام خاوران” صبح امروز با حضور رئیس کمیته امداد کشور، استاندار و جمعی از مسئولان فاز دوم عملیات اجرایی احداث 5 هزار واحد مسکونی محرومان در شهرستان نهبندان آغاز شد.

 

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی در این مراسم اظهار داشت: در طرح مسکن محرومان در فاز اول عملیات اجرایی احداث 800 واحد و در فاز دوم عملیات احداث یک هزار و 709 واحد آغاز شد.

 

وی گفت: این واحدها هر کدام 50 مترمربع است که با هزینه 50 میلیون تومان کمک دولتی و خیران احداث می‌شود.

 

623 خانوار مددجوی شهری خراسان جنوبی مشکل مسکن دارند

 

سلم‌آبادی افزود: در خراسان جنوبی 623 خانوار مددجوی شهری مشکل مسکن دارند که 45 قطعه زمین برای 90 خانوار از مسکن و شهرسازی دریافت شده است.

 

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی با بیان اینکه در نهبندان 93 خانوار شهری فاقد مسکن از این طرح بهره‌مند می‌شوند افزود: سهمیه شهرستان از طرح مسکن محرومان یک هزار و 34 واحد، سهم نهبندان 603 واحد، دهک 290 و شوسف 141 واحد است و 200  مددجوی شهری نیازمند مسکن در بیرجندوجود دارد.

 

سلم‌آبادی با بیان اینکه در بخش مسکن روستایی نیز دو هزار و 370 نفر معرفی اخذ پروانه، یک هزار و 380 نفر دریافت پروانه ساختمانی و 990 نفر در مرحله صدور پروانه هستند افزود: برای این طرح 25 میلیون تومان از محل سازمان بودجه و برنامه، 10 میلیون تومان کمک بلاعوض کمیته امداد و 15 میلیون تومان از محل صندوق امداد ولایت به مددجو اعطا می‌شود.

 

آغاز عملیات اجرایی 1000 طرح پرورش شتر در استان

 

بیشتر بخوانید   مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی منصوب شد

در ادامه سفر رئیس کمیته امداد کشور به شهرستان نهبندان  عملیات اجرایی 1000 طرح پرورش شتر در استان آغاز شد.

 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان جنوبی در این مراسم اظهار داشت: برای راه‌اندازی هر واحد پرورش شتر 50 تا 80 میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت می‌شود.

 

حسینی گفت: این طرح‌ها به طور میانگین برای یک هزار و 500 نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

 

اجرای 185 طرح پرورش شتر در استان

 

وی افزود: از آغاز امسال تاکنون 185 طرح پرورش شتر با هزینه 8 میلیارد تومان اجرا شده و خراسان جنوبی بعد از سیستان بلوچستان دومین استان کشور از نظر جمعیت شتر است و شهرستان نهبندان 10 درصد شتر کشور را دارد.

 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان جنوبی بیان کرد: این طرح‌ها تا سه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها