چاپ خبر
گروه : padeshah
حوزه : یادداشت
شماره : 19785
تاریخ : 16 آبان, 1399 :: 13:41
 روابط‌عمومی زیبا؛روابط‌عمومی پاسخگو |محمد امامی

به گزارش " پیام خاوران " پاسخگویی؛ شايد يکي از مهم‌ترين شاخص‌هايي که بتوان سازمانها را با آن ارزيابي کرد ، شاخص پاسخگويي و ميزان پاسخگويي آنان به نيازها و انتظارات و پرسشهاي جامعه و مردم است. به جرئت مي توان گفت که براي سنجش ميزان کارآمدي مديران نيز ارزيابي نحوه برخورد آنان با موضوع پاسخگويي و ميزان توجه آنان به پاسخگويي و ارزيابي تعاريفي که از پاسخگويي دارند و مکانيزم‌هايي که براي رشد اين شاخص به‌کار مي‌بندند مي‌تواند مورد توجه و عمل قرار گيرد. بي‌ترديد در اين ميان يکي از مکانيزمهايي که بايد به صورت جدي به آن توجه کرد ، تقويت زیبایی‌ها و بنيانهاي نهاد روابط عمومي است. کميت و کيفيت فعاليتها و تلاش روابط عمومي هر سازمان در امر پاسخگويي (هم به نيازها و انتظارات مردم از آن دستگاه و هم به پرسشهاي آنان) مي تواند بيانگر ميزان زیبایی و خوب بودن و موفقيت آن روابط عمومي و همچنين ميزان زیبایی و خوب و موفق بودن مديريت در آن سازمان محسوب شود. با اين توضيح شايسته است سازمان ها، سنجه هايي بدين منظور تدوين و عملياتي کنند تا شاخص پاسخگويي به عنوان يکي از برجسته‌ترين شاخص‌ها در ارزيابي مديران مجموعه‌هاي وابسته به وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها و همچنين روابط عمومي‌هاي آنان مورد تدقيق و سنجش قرار گيرد. به عبارتی برای اينکه بدانيم هر سازمان و روابط عمومی چقدر خوب و زیباست، بايد بدانيم چقدر پاسخگوست. یادمان باشد که زیبایی؛ رمز ماندگاری است و حقیقت را در زیبایی باید جست چرا که حقیقت زیباست. متضاد زیبایی، زشتی نیست، بلکه بی‌تفاوتی است، و روابط‌عمومی بی‌تفاوت، پاسخگو نیست پس روابط‌عمومی غیرپاسخگو، زیبا نیست! باید یاد بگیریم که روابط‌عمومی با هنر پاسخگویی زیبا می‌شود و زیبایی دنباله حقیقت‌جویی است و روابط‌عمومی‌های حقیقت‌جو، زیبایند. چرا که اگر حقیقت را دوست بداریم و در جستجوی آن باشیم، زیبایی را هم در آن می‌یابیم. تصاویر، نشریات، خبرسازی‌ها، بنرها، سایت‌ها، فیلم‌ها، اینفوگرافی‌ها و تبلیغات مجازی و غیرمجازی و ... زمانی زیبایی می‌افریند که در جستجوی حقیقت باشیم. سازمان‌های موفق، سازمان‌هایی هستند که این شایستگی و توانایی را دارند که از یک روابط‌عمومی حقیقت‌جو و زیبا و پاسخگو برخوردار باشند. البته دستیابی به حقیقت‌جویی و زیبایی، کار آسانی نیست و این ویژگی هر چیز زیباست که به سادگی‌ به‌دست نمی‌آید چرا که دشواری، شرط هر چیز زیباست! روابط‌عمومی‌هایی که به انواع مهارت‌ها دست می‌یابند، تا زمانی که در جستجوی حقیقت و راستی نباشند، نازیبایند و زیبایی را باید در امتداد حقیقت‌جویی و پاسخگویی بیابند. اینگونه روابط‌عمومی‌ها همچون یک تور ماهیگیری فرسوده و سوراخ سوراخ هستند که همه ماهی‌های صید شده و دستاوردهای آنان به هدر می‌رود. انتهای پیام/