روابط‌عمومی زیبا؛روابط‌عمومی پاسخگو |محمد امامی

  • کدخبر: 19785
  • جمعه ۱۶ آبان ۹۹ - ۱۳:۴۱

پاسخگويي؛ یک نشانه زیبایی و یکی از شاخص‌های مهمي است که در ديدگاهها و تئوريهاي مديريتي به عنوان برجسته ترين شاخص حکمراني خوب از آن ياد مي شود.

به گزارش “ پیام خاوران “ پاسخگویی؛ شايد يکي از مهم‌ترين شاخص‌هايي که بتوان سازمانها را با آن ارزيابي کرد ، شاخص پاسخگويي و ميزان پاسخگويي آنان به نيازها و انتظارات و پرسشهاي جامعه و مردم است.

به جرئت مي توان گفت که براي سنجش ميزان کارآمدي مديران نيز ارزيابي نحوه برخورد آنان با موضوع پاسخگويي و ميزان توجه آنان به پاسخگويي و ارزيابي تعاريفي که از پاسخگويي دارند و مکانيزم‌هايي که براي رشد اين شاخص به‌کار مي‌بندند مي‌تواند مورد توجه و عمل قرار گيرد.

بي‌ترديد در اين ميان يکي از مکانيزمهايي که بايد به صورت جدي به آن توجه کرد ، تقويت زیبایی‌ها و بنيانهاي نهاد روابط عمومي است.

کميت و کيفيت فعاليتها و تلاش روابط عمومي هر سازمان در امر پاسخگويي (هم به نيازها و انتظارات مردم از آن دستگاه و هم به پرسشهاي آنان) مي تواند بيانگر ميزان زیبایی و خوب بودن و موفقيت آن روابط عمومي و همچنين ميزان زیبایی و خوب و موفق بودن مديريت در آن سازمان محسوب شود.

با اين توضيح شايسته است سازمان ها، سنجه هايي بدين منظور تدوين و عملياتي کنند تا شاخص پاسخگويي به عنوان يکي از برجسته‌ترين شاخص‌ها در ارزيابي مديران مجموعه‌هاي وابسته به وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها و همچنين روابط عمومي‌هاي آنان مورد تدقيق و سنجش قرار گيرد.

به عبارتی برای اينکه بدانيم هر سازمان و روابط عمومی چقدر خوب و زیباست، بايد بدانيم چقدر پاسخگوست.

یادمان باشد که زیبایی؛ رمز ماندگاری است و حقیقت را در زیبایی باید جست چرا که حقیقت زیباست. متضاد زیبایی، زشتی نیست، بلکه بی‌تفاوتی است، و روابط‌عمومی بی‌تفاوت، پاسخگو نیست پس روابط‌عمومی غیرپاسخگو، زیبا نیست!

بیشتر بخوانید   نیمه شعبان،مطلع خورشید فروزان مهدی(ع)

باید یاد بگیریم که روابط‌عمومی با هنر پاسخگویی زیبا می‌شود و زیبایی دنباله حقیقت‌جویی است و روابط‌عمومی‌های حقیقت‌جو، زیبایند. چرا که اگر حقیقت را دوست بداریم و در جستجوی آن باشیم، زیبایی را هم در آن می‌یابیم.

تصاویر، نشریات، خبرسازی‌ها، بنرها، سایت‌ها، فیلم‌ها، اینفوگرافی‌ها و تبلیغات مجازی و غیرمجازی و … زمانی زیبایی می‌افریند که در جستجوی حقیقت باشیم.

سازمان‌های موفق، سازمان‌هایی هستند که این شایستگی و توانایی را دارند که از یک روابط‌عمومی حقیقت‌جو و زیبا و پاسخگو برخوردار باشند.

البته دستیابی به حقیقت‌جویی و زیبایی، کار آسانی نیست و این ویژگی هر چیز زیباست که به سادگی‌ به‌دست نمی‌آید چرا که دشواری، شرط هر چیز زیباست!

روابط‌عمومی‌هایی که به انواع مهارت‌ها دست می‌یابند، تا زمانی که در جستجوی حقیقت و راستی نباشند، نازیبایند و زیبایی را باید در امتداد حقیقت‌جویی و پاسخگویی بیابند. اینگونه روابط‌عمومی‌ها همچون یک تور ماهیگیری فرسوده و سوراخ سوراخ هستند که همه ماهی‌های صید شده و دستاوردهای آنان به هدر می‌رود.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها