مرگهمسروفرزند”حامدسلطانی”بهخاطربازنشدن ایربگ خودرو!/ارجاع پرونده قصورسازمان استانداردوخودروساز مربوطه به مراجع قضایی
معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور با اشاره به بازنشدن ایربگهای خودروی حامدسلطانی در تصادفات اخیر این مجری تلویزیون،ازتعیین سهم تقصیر کارشناسان پلیس راه برای سازمان استانداردوخودروسازمربوطه دراین سانحه خبر داد.
به گزارش ” پیام خاوران “ سحرگاه پنجشنبه ۱۶ خرداد حامد سلطانی؛ مجری برنامه تلویزیونی برنامه اعجوبهها با خانوادهاش و با خودروی M.V.M در کیلومتر ۷۰ محور خور و بیابانک به طبس دچار سانحه رانندگی شد.
سلطانی در این سانحه درناک؛ همسر و پسر خردسالش را از دست داد و خود و دختر هشت سالهاش نیز مصدوم شده و به بیمارستان انتقال یافتند.
سرهنگ عینالله جهانی؛ معاون فرهنگ و ترافیک پلیس راهور درباره علت این سانحه و با اشاره به تعیین سهم تقصیر برای سازمان استاندارد و خودروساز مربوطه به تسنیم گفت: در این تصادف، خودروی آقای سلطانی حین تردد، ابتدا از جاده خارج شده و سپس خودرو به جاده بازگشته اما در نهایت به لاین مقابل (سمت چپ) رفته و خودرو در لاین مخالف واژگون شده بود.
وی با بیان اینکه کارشناسان پلیس راه استان اصفهان، علت تامه این واژگونی و خروج از جاده را سه مورد اعلام کردند، تصریح کرد: نخست بیمبالاتی از جانب سازمان استاندارد کشور به علت عدم رعایت نظامات دولتی، بیتوجهی، بیاهمیتی به ایمنی راننده و سرنشینان و تأیید ورود و ساخت خودرو فاقد کیفیت، دوم بیمبالاتی و عدم رعایت نظامات دولتی توسط شرکت یا کارخانه سازنده خودرو به علت باز نشدن ایربگهای خودرو و سوم بیاحتیاطی توسط راننده خودرو به علت عدم توجه کافی به جلو ناشی از خستگی و خوابآلودگی، علت تامه تصادف مذکور است.
به گفته این مقام انتظامی، برای سازمان استاندارد و خودروساز مربوط در این تصادف سهم تقصیر تعیین و گزارش سانحه رانندگی مذکور به مرجع انتظامی و قضائی ارسال شده است.
جهانی افزود: به هر حال ممکن است که تصادف در برخی موارد مانند مورد مذکور اجتنابناپذیر باشد اما سؤال اصلی این است که آیا هر واژگونی و تصادفی باید منجر به فوت یا مجروحیت سرنشینان شود یا اینکه این سؤال مطرح میشود، در صورتی که خودروی مذکور ایمنیهای لازم و کافی را داشت، نتیجه این سانحه تأسفبرانگیز، مرگ سرنشینان بود؟! قطعاً پاسخ منفی است.
معاون فرهنگ و ترافیک پلیس راهور یادآور شد: اگر حداقل استاندارهای جهانی در خودروسازی کشور وجود داشته باشد، قطعاً ایمنی سرنشینان بیش از پیش تأمین شده و بخش عمدهای از جان باختگان سوانح رانندگی به جای فوت، مجروح شده و مجروحان تصادفات نیز دیگر مجروح نخواهند شد یعنی تصادفات فوتی تبدیل به جرحی و تصادفات جرحی تبدیل به تصادفات خسارتی میشود.
منبع : تسنیم
انتهای پیام//
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰