دسته‌بندی‌های خبر: اخبار استان، فرهنگ و هنر، گردشگری
تاریخ انتشار : شنبه 28 آگوست 2021 - 13:10
کد خبر : 29303
| نویسنده: محمد قربانی

15 اثر تاریخی خراسان جنوبی مرمت شد

15 اثر تاریخی خراسان جنوبی مرمت شد

معاون میراث‌فرهنگی خراسان جنوبی از مرمت 15 اثر تاریخی از محل اعتبارات مشارکتی ملی در استان خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران”، علی شریعتی‌منش در جمع خبرنگاران بیان کرد:‌ از محل اعتبارات مشارکتی ملی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، 15 بنای تاریخی شامل خانه و حسینیه در شهرهای قاین، بشرویه، خوسف، فردوس، بیرجند، درمیان، نهبندان و سرایان با مشارکت مالکین مرمت شدند.

معاون میراث‌فرهنگی خراسان جنوبی افزود: اعتبار تخصیص یافته از اعتبارات ملی به مبلغ8 میلیارد و 250 میلیون ریال بوده که از سوی مالکین نیز مشارکت در مرمت بناها صورت پذیرفته است.

وی گفت: روند افزایش مشارکت مالکین و تخصیص اعتبار ویژه از سوی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی موجب احیاء بناهای تاریخی و این اقدام ارزنده، موجب اشتغال و نیز باعث جذب گردشگران به استان شده است.

انتهای پیام/ 102

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.