افزایش ۲ برابری تولید مرغ در خراسان جنوبی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: تولید مرغ گرم نسبت به ابتدای اردیبهشت در استان بیش از ۲ برابر افزایش یافته است

به گزارش “پیام خاوران“، مهدی جعفری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تولید مرغ در ابتدای اردیبهشت روزانه ۶۵ تن بود که هم اکنون به حدود ۱۴۰ تن در روز رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: جای هیچ گونه نگرانی به لحاظ کمبود گوشت مرغ در خراسان جنوبی وجود ندارد و در زمینه جوجه‌ریزی نیز با توجه به الگوی کشوری وضعیت مناسبی داریم.

وی با اشاره به اینکه تولید مرغ در استان چهار برابر میزان مصرف است عنوان کرد: ۲۵ درصد مرغ تولیدی در خراسان جنوبی به مصرف می‌رسد و مابقی به استان‌های همجوار ارسال می‌شود.

جعفری تصریح کرد: هم اکنون گوشت مرغ با قیمت مصوب هر کیلوگرم ۷۳ هزار تومان در بازار استان عرضه می‌شود در حالی که این عدد در برخی استان‌های همجوار بیشتر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: در شرایطی که دچار کاهش تولید مرغ در سطح کشور بودیم همچنان روند صادرات مرغ خراسان جنوبی به استان‌های همجوار و معین ادامه داشته است.

جعفری درباره اختلاف قیمت مرغ در خراسان جنوبی نسبت به استان‌های همجوار و قاچاق مرغ گفت: خروج مرغ از بازار استان به سمت استان‌های مجاور را به دلیل اختلاف قیمت داریم که نیاز است نیرو‌های نظارتی و انتظامی بیش از گذشته در این زمینه ورود داشته باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین توزیع مرغ در فروشگاه‌های خُرد استان باید به اندازه لازم باشد تا از قاچاق مرغ به سایر استان‌ها جلوگیری شود.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   جذب اعتبارات ملی، تکلیف مدیران است/ درمیان،قطب تقریب مذاهب خراسان جنوبی

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها