رسانه‌های خراسان جنوبی، رسانه‌های اخلاق مدار در کشور هستند

مدیرکل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه رسانه‌های خراسان جنوبی جزو قانون مدارترین و اخلاق مدارترین رسانه‌ها در کشور هستند گفت: نیاز است در راستای حضور حداکثری در انتخابات از ظرفیت مردمی در فضای مجازی استفاده کنیم.

به گزارش  “پیام خاوران” مهدی مرادی صبح امروز در کمیته اطلاع رسانی انتخابات استان خراسان جنوبی  اظهار داشت: ستاد انتخابات استان با حضور استاتدار تشکیل شده و اعضا منصوب شدند و کمیته‌ها برحسب وظایف که دارند  همه تشکیل شده و امید است شاهد شکوه حضور مردم در انتخابات باشیم.

وی افزود: امروز با حضور اعضا، فعالیت کمیته اطلاع رسانی انتخابات در استان خراسان جنوبی آغاز می‌شود و هدف از این جلسه این است تا  چگونه برنامه‌ریزی داشته باشیم تا بر شکوه حضور مردم در انتخابات افزوده شود.

مدیرکل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز آمده‌ایم تا برنامه ریزی دقیقی در زمینه اطلاع رسانی داشته باشیم افزود: یکی از مهم‌ترین کارگروه‌ها فضای مجازی است. کارگروه ویژه فضای مجازی نیاز است در فرمانداری‌ها همچین ستادی تشکیل شود.

وی با بیان اینکه نیاز است یک جشنواره رسانه و انتخابات با عنوان ایران قوی و مقتدر برگزار کنیم و جلساتی ویژه آن برگزار شود تا در این جشنواره بتوانیم در فرصتی مناسبی چه در سطح استانی و شهرستانی برگزار کنیم همچین جشنواره ویژه کلاس اولی‌ها داشته باشیم گفت: در بخش فعالان مجازی اگر روش‌های نوینی برای باشکوه برگزار شدن انتخابات داشته باشیم اگر طرح قوی باشد آن را تقویت می‌کنیم.

مدیرکل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی گفت: وظایف کمیته اطلاع رسانی تبیین روشنگری، آگاه سازی یکی از مهمترین وظایف کمیته اطلاع رسانی است به ویژه اینکه اهداف دشمن ناامید کردن مردم و حضور کمرنگ در انتخابات است که باید تبیین  را به درستی انجام دهیم  و تدوین و  وظایف دستگاه‌های اجرایی فرمانداری‌ها به زودی ابلاغ می‌شود تا از ظرفیتی که دارند برای اطلاع رسانی فراهم شود.

بیشتر بخوانید   ریزش معدن قلعه زری جان یک کارگر را گرفت

مرادی با بیان اینکه ظرفیت سازی مستمر وظیفه ماست اگر بخواهیم برای ستاد انتخابات کار قوی محکم باشد ستاد ظرفیت سازی مهم است گفت: مشخص است امسال وظیفه ما سخت‌تر است چرا که دشمن از ماهها قبل برنامه‌های خود را برای انتخابات رقم زده است  درحالی که ما باید برای هرچه باشکوه برگزار کردن و حضور حداکثری در انتخابات تلاش کنیم که در این راستا رسانه‌ها وطیفه امید آفرینی را دارند.

وی با بیان اینکه باید گفتگوها و کار در رسانه‌ها با استفاده از روش‌های نوین باشد افزود: نیاز است در دانشگاه‌ها مدارس در حوزه ورزش و جوانان تبلیغات دقیق همراه با روشنگری باشد تا برشکوه انتخابات افزوده شود..

مرادی افزرود: رسالت مهم رسانه در انتخابات ترویج گفتمان قانون مداری اخلاق مداری ، حضور پر شور در انتخابات با حفط ابرو است.

مدیرکل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه خوشبختانه در استان خراسان جنوبی حتی رسانه زرد نداریم افزود: رسانه‌های ما در استان خراسان جنوبی از دل وجان مایه می‌گذارند و یکی از با اخلاق ترین رسانه ‌ها در کشور هستند چرا که اخلاق حرفه‌ای قانون مداری مد نظرشان است.

مدیرکل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه مدیریت اطلاع رسانی که در حین، قبل و بعد از انتخابات اصل است افزود:تلاش شود در راستای امید آفریین،بیان دستاوردها،حضور حداکثریاز ظرفیت اقشار مختلف مردم در فضای مجازی استفاده شود.

جشنواره ملی سواد رسانه به میزبانی خراسان جنوبی برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز در این جلسه با بیان اینکه  جشنواره ملی سواد رسانه‌ جایزه پرفسور معتمدنژاد به میزبانی خراسان جنوبی برگزار می‌شود اظهار داشت: مهمترین اصل در اجرای ماموریت صحیح  در هر چیزی تعیین چشم انداز  و هدف است.

بیشتر بخوانید   ایمیدرو برای شتاب بخشی به تعهدات خود در خراسان جنوبی تلاش بیشتری داشته باشد

علی فرخنده گفت: باید سند جامع برای اطلاع رسانی در  انتخابات داشته باشیم. اگر سند جامع در حوزه اطلاع رسانی برای انتخابات ترسیم شود کمک بیشتری می‌کند تا در ریل هدف گذاری حرکت کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت را  چهار مطالبه رهبری دانست و افزود: یکی از تجارب ما در گذشته این است که در حوزه پژوهش و رصد کمک بزرگی می‌کند در واقع پژوهش و رصد چه قبل از انجام کار چه حین و حتی چه بعد از انجام کار بسبار خوب است.

وی بیان کرد: جشنواره ملی سواد رسانه که یک رویداد ملی است به میزبانی خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

فرخنده با اشاره به راهکار لازم جهت مشارکت حداکثری برای رای دهی مردم افزود: نیاز است برای حضور حداکثری در انتخابات ستاد مردمی داشته باشیم تا خود مردم رسانه شوند و هرچه خوراک، محتوا و تسهیلگری است بدهیم.

وی با بیان اینکه رسانه مجازی استانی ویژه ستاد انتخابات از دیگر راهکارها برای جذب حداکثری است گفت: با وجود این مرجع اطلاع رسانی از این رسانه به عنوان مرجع خبر دقیق انتخابات، کمک بزرگی می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: پیشنهاد می‌شود  برای روستاها هم یک طرح در قالب یک ماشین ون، یک تیم فرهنگی هنری با عنوان جشنی برای ایران، یا  جشن‌های پاتوقی در محلات پر جمعیت همراه با  مسابقه‌هایی برگزار شود اما محتوا سوق دادن به مشارکت باشد.

مسئول بسیج رسانه خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه کمیته اطلاع رسانی استان با مابقی کمیته‌ها باید  تفکیک  شود گفت: در کمیته اطلاع رسانی باید کارگروه‌هایی عملیاتی و  اجرایی تعریف شود.

بیشتر بخوانید   هفت نوآوری در مصالح ساختمانی

رضایی تولید محتوا، رصد پژوهش، تبلیغات رسمی محیطی را از دیگر برنامه‌های پیشنهادی دانست و افزود: در راستای شور انتخابات و حضور حداکثری می‌توان از ظرفیت کارگروه جهاد تبیین مبلغان استفاده و از منبر استفاده کرد و این جلسات کمیته هر دو هفته یکبار  برگزار شود.

وی گفت: کار به صورت  تخصصی آماری رصد پژوهش انجام شود و در تولید محتوا امیدآفرینی کنیم.

اعظم انصاری

انتهای پبام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها