افزایش 14.5 درصدی سرقت در خراسان جنوبی

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: سرقت در خراسان جنوبی از ابتدای سال در مقایسه با سال گذشته ۱۴.۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش “پیام خاوران” حجت‌الاسلام علی موحدی راد صبح امروز در شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی بیان‌کرد: آمار سرقت در خراسان جنوبی در مقایسه با بسیاری از استان‌های کشور بالا نیست ولی در قیاس با سال گذشته ۱۴.۵ درصد رشد سرقت داشته‌ایم.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بیشتر سرقت‌های در خراسان جنوبی سرقت خرد است، گفت: خوشبختانه در خراسان جنوبی سرقت مسلحانه، عمده و خشن نداریم و بیشتر سرقت لوازم داخل خودرو و از ساختمان‌های در حال احداث است.

موحدی راد بیان کرد: با وجود اینکه سرقت عمده و مسلحانه نداریم ولی همین افزایش ۱۴.۵ درصد سرقت در خراسان جنوبی برای مردم خوب و با فرهنگ ما قابل پذیرش نیست.

وی با اشاره به اینکه کمیته‌ای را تشکیل داده و راهکارهای کاهش جرم سرقت را بررسی خواهیم کرد، ادامه داد: البته در زمینه کاهش وقوع سرقت یک وظیفه را نیروی انتظامی، دادگستری و … دارد ولی یک. وظیفه مهم نیز بر عهده خود مردم است که از اموالشان به صورت ویژه مراقبت کنند.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی بیان کرد: وقتی صاحب یک اتومبیل و یا موتور سیکلت وسیله خود را همراه با سوئیچ برای یک ربع – ۲۰ دقیقه در گوشه خیابان رها می‌کند، به طور طبیعی احتمال سرقت آن نیز افزایش پیدا می‌کند.

موحدی‌راد افزود: باید از همه فرصت‌ها برای آگاهی بخشی به مردم در راستای حفاظت از اموال شان استفاده کنیم.

وی گفت: در مورد تصادفات نیز یک نکته حائز اهمیت این است که در مصوبات شورای ترافیک وظایفی بر عهده برخی از نهاده‌ها چون شهرداری گذاشته شده است که البته با بررسی دقیق درمی‌یابیم که آن وظیفه خارج از وظایف آن نهاد و اداره است.

بیشتر بخوانید   سرمایه گذاری 27 میلیارد تومان ستاد اجرایی فرمان امام(ره) برای مدرسه سازی در خراسان جنوبی

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی در زمینه تصادفات با شتر ادامه داد: در حال حاضر در این زمینه ما تمام وظایف را برعهده پلیس، راهداری و جهاد کشاورزی گذاشته‌ایم در حالی که خود ساربان‌ها نیز باید در این زمینه وظایف خود را انجام دهند.

موحدی راد افزود: تأکید می‌کنم شترهایی که در اطراف جاده رها شده هستند باید جمع‌آوری شده و با مالک برخورد شود و در غیر این صورت به عنوان اموال بلا صاحب تحویل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) شود.

منبع: مهر

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها