رشد ۱۲۸ درصدی آثار ارسالی به دومین جشنواره مهر سینمای ایران در خراسان جنوبی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در دومین جشنواره مهر سینمای ایران گفت: با فضایی که در حوزه‌های هنری به خصوص در عرصه سینمایی استان ایجاد شده شاهد رشد ۱۲۸ درصدی آثار بودیم.

به گزارش “پیام خاوران” علی فرخنده با اشاره به شعار محوری جشنواره امسال به عنوان اخلاق، آگاهی و امید گفت: در استان خراسان جنوبی ۹ موسسه سینمایی فعال وجود دارد که ۷ مورد از آنان در شهرستان بیرجند مشغول به کار می‌باشند.

وی افزود: در سطح استان ۷ سالن سینمایی مستقر که به علت کمبود زیرساخت تنها دو سینما در مرکز استان و یک سالن سینما در شهرستان قائن با مجموع ١۶٢٨ صندلی در حال ارائه خدمت به هم استانی‌های عزیز می‌باشند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسانی جنوبی با اشاره به راه‌اندازی سینمای سیار در برخی نقاط استان، گفت: هم اکنون با پیگیری‌های انجام شده به منظور رفع نابرابری فرهنگی، این قبیل خدمات در حال گسترش بوده تا در اکثر نقاط مرزی شاهد حضور سینما سیار باشیم.

وی در ادامه اظهار داشت: در سال جاری دو سینما در سطح استان از درجه ٢ به درجه ١ ارتقا یافته‌اند که مورد خرسندی می باشد و نشان دهنده توجه بیش از پیش مردم به هنر سینما است.

فرخنده با اشاره به اینکه در جشنواره مهر سینمای ایران، سال گذشته تنها ۹۴ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است، عنوان کرد: با فضایی که در حوزه‌های هنری به خصوص در عرصه سینمایی استان ایجاد شده شاهد رشد ۱۲۸ درصدی آثار و حضور مجموعاً ۲۱۸ اثر به دبیرخانه بودیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ضمن ارائه گزارش از اعتبارات جذب شده در حوزه تکمیل پروژه های زیرساختی به استان، گفت: با پیگیری‌های انجام شده شاهد افتتاح پروژه خانه فرهنگ شهر بیرجند با زیربنای حدود ٢۵٠٠ متر مربع در آبان ماه سال جاری به عنوان اولین پروژه تکمیل شده خواهیم بود.

بیشتر بخوانید   ۹۶ اثر به دبیرخانه جشنواره جوانی جمعیت در خراسان جنوبی ارسال شد

فرخنده با اشاره به هفته فرهنگی استان خاطرنشان کرد: مقرر شده این هفته  از ٨ لغایت ١۴ آبان ماه و با شعار «خراسان جنوبی دیار علم و ایمان» به همراه اقدامات نشاط آور متناسب با هویت فرهنگی ایرانی اسلامی برگزار گردد.

در این جشنواره که با استقبال گسترده علاقه‌مندان به سینما روبرو شد، براساس نظرات هیئت داوران، آثار زیر به عنوان برگزیدگان جشنواره انتخاب گردیدند:

بهترین نوسیندگی تایم لپس فیلم کوتاه محمد رحیمی گنجگاه،

بهترین کارگردانی تایم لپس فیلم کوتاه محمد رحیمی گنجگاه،

تهیه کنندگی عنصر خوشبختی فیلم کوتاه محمد معین مریدی،

تصویربرداری  تایم لپس فیلم کوتاه سیدحسین نظامی،

گریم عنصر خوشبختی  فیلم کوتاه ثمین شهریاری،

بازیگری مرد تایم لپس تایم لپس حمیدرضا نداف مقدم،

بازیگری زن عنصر خوشبختی فیلم کوتاه محدثه قربانی راد،

تدوین پرتره ی مهندس زینلی مستند حمید فنایی،

تهیه کنندگی کلپال انیمیشن مهدی مرتضوی،

تهیه کنندگی و کارگردانی گروه سرود نصر بشرویه نماهنگ على طوافی،

کارگردانی جان فدا نماهنگ علی سبحانی،

تصویربرداری مهمان شهر نماهنگ ابوالفضل طحانی،

آهنگ سازی لشکر حق نماهنگ مجید نصیری،

محمد مهربان برگزیده استانی.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها