شاخص های امنیتی در مرز خراسان جنوبی با ماندگاری مرزنشینان تحقق می یابد 

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های خراسان جنوبی گفت: محرومیت زدایی موجب ماندگاری روستاییان در مرز و به تبع آن ارتقا شاخص های امنیتی استان می شود.

به گزارش“پیام خاوران “، سید محمد اسماعیل فاطمی در دیدار با مدیر گمرک و مرز ماهیرود بر ساماندهی و توسعه ظرفیت‌های بازارچه مرزی ماهیرود، سازوکارها و زمینه‌های موجود برای انجام همکاری‌های مشترک با گمرک این منطقه بررسی و بر تسریع فرآیندها به منظور افزایش حجم مبادلات تجاری و بازرگانی در این بازارچه تاکید کرد.

وی  افزود: پتانسیل‌های اقتصادی خوبی در خراسان جنوبی و مرز ماهیرود وجود دارد که می‌توان با استفاده از همفکری و همراهی دستگاه‌های مرتبط در جهت توسعه و تقویت آنها گام‌های مؤثری برداشت.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان جنوبی با اشاره به پروژه‌ها و طرح‌های مختلف سازمان همیاری در منطقه مرزی ماهیرود، ادامه داد: بی شک اگر زمینه انجام فعالیت‌های اقتصادی در مناطق مرزی فراهم شود، محرومیت زدایی ها و به تبع آن ایجاد اشتغال موجب ماندگاری جمعیت و حضور مرزنشینان می‌شود که ارتقا شاخص‌های امنیتی استان را به دنبال خواهد داشت.

گفتنی است در این نشست در خصوص برنامه‌ها و فعالیت‌های اقتصادی سازمان همیاری و همچنین بررسی نحوه همکاری مشترک و سازوکارهای رفع مشکلات و موانع پیش روی بحث و گفتگو شد.

انتهای پیام / ۱۰۳

 

 

 

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   پرداخت عواید حاصل از فروش سوخت، عیدی استاندار خراسان جنوبی به مرزنشینان استان

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها