طرح ایجاد شهرک ساحلی خراسان جنوبی به تصویب رسید

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: طرح ایجاد شهرک مسکونی ساحلی خراسان جنوبی در شورای برنامه ریزی و کارگروه امور زیربنایی استان مصوب شد.

به گزارش “پیام خاوران“، علیرضا عباس‌زاده با بیان این مطلب در دیدار با مدیرکل دفتر معماری و شهر سازی شرکت عمران شهرهای جدید وزارت راه و شهرسازی، خاطرنشان کرد: طرح هم پیوندی استان خراسان جنوبی برای ایجاد شهرک مسکونی ساحلی با اولویت سواحل مکران در کار گروه امور زیربنایی و شورای برنامه ریزی استان مصوب شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به مزایای ایجاد این شهرک ساحلی، تصریح کرد: ایجاد ظرفیت و بازار جدید برای محصولات خراسان جنوبی، توسعه صادرات و عرضه محصولات استان در بازارهای جهانی از مزایای ایجاد شهرک ساحلی در سواحل جنوبی استان است.

به گفته وی؛ استان آمادگی اجرای این مصوبه و بهره برداری از ظرفیت مرزهای دریایی در جنوب کشور را دارد.

در راستای تحقق برنامه هفتم توسعه مبنی بر رشد سالانه یک درصدی اقتصاد دریا قرار شد ۲۷ سکونت‌گاه ساحلی در قالب شهرهای جدید در چهار استان ساحلی سیستان و بلوچستان، بوشهر، هرمزگان و خوزستان احداث شود.

با ایجاد این ۲۷ شهر جدید، استان‌ هایی که اتصال مستقیم به دریای جنوب ندارند هم به واسطه طرح هم‌پیوندی قادر به استفاده از توانمندی‌های اقتصادی خود می شوند.

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   توانمندسازی روستائیان با کمک خیران در خراسان جنوبی

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها