مشکلات حفاری‌های سطح شهر بیرجند در شورا بررسی شد

نایب رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند از بررسی مشکلات حفاری‌های شرکت آب و فاضلاب در جلسه علنی شورای شهر خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، رضا حسنی‌صفت در جلسه بررسی مشکلات فیمابین شهرداری و شرکت آب و فاضلاب در زمینه حفاری‌های سطح شهر بیرجند اظهار داشت: هدف از تشکیل این جلسه رفع مشکلات فیمابین شهرداری و شرکت آب و فاضلاب در زمینه حفاری‌ها و آسفالت آن است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند گفت: با توجه به اتمام قرارداد فیمابین شهرداری و آبفا در زمینه حفاری‌های سطح شهر در نیمه اردیبهشت ماه جاری باید هرچه زودتر قرارداد جدید تعیین تکلیف شود.

وی افزود: نمی‌توانیم کار را متوقف کنیم و با هر شرایطی که قرارداد تنظیم شود از 15 اردیبهشت ماه اجرایی خواهد شد.

حسنی‌صفت با اشاره به حفاری‌های متعدد در سطح شهر توسط دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله مخابرات، برق، گاز و آب و فاضلاب خواستار برگزاری جلسه‌ای با دخالت شورا و همکاری معاونت عمران شهرداری با دستگاه‌های فوق شد تا شهر به پیراهن چهل تکه‌ای تبدیل نشود.

پس از بیان نظرات مختلف توسط مدیران شهرداری و شرکت آب و فاضلاب در زمینه نوارهای حفاری سطح شهر در نهایت مقرر شد با توجه به خاتمه قرارداد سال 1402، در اسرع وقت نسبت به تنظیم قرارداد فیمابین شهرداری و شرکت آب و فاضلاب برابر مقررات اقدام شود و تا آن زمان مجوزهای حفاری از سوی شهرداری به نام شرکت آبفا صادر و تمام مسئولیت‌ها در طول بازه زمانی مجوز صادره، برعهده شرکت است.

همچنین تمام امور نظارت بر عملیات حفاری در طول بازه زمانی اجرا بر عهده شرکت بوده و شهرداری مسئولیتی نخواهد داشت و در پایان کار، آبفا طی مکاتبه‌ای مکلف به تحویل مسیر حفاری به شهرداری خواهد بود.

بیشتر بخوانید   پرورش اندیشه نونهالان بزرگترین سرمایه گذاری است

مقرر شد برای  نصب انشعابات در معابر عمومی، شرکت آب و فاضلاب به صورت کلی از شهرداری درخواست مجوز حفاری کرده و شهرداری از صدور مجوز به صورت انفرادی خودداری کند و آبفا با نصب بنر، به ساکنین معبر موصوف اطلاع رسانی کند.

در پایان با موافقت طرفین مقرر شد پس از مراجعه متقاضیان نصب انشعابات در یک معبر به شرکت آب و فاضلاب و تشکیل پرونده، مراتب از طریق مکاتبه به شهرداری اعلام و مجوز حفاری به نام آبفا صادر شود.

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها