زیرساخت های معدنی خراسان جنوبی با همکاری ایمیدرو توسعه می‌یابد

استاندار خراسان جنوبی گفت: زیرساخت های معدنی خراسان جنوبی با همکاری ایمیدرو توسعه می‌یابد.

به گزارش “پیام خاوران“جواد قناعت امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به دیدار خود با محمدرضا موثقی‌نیا اظهار داشت: در این دیدار با توجه به اشراف اطلاعاتی مدیرعامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) به ذخایر معدنی خراسان جنوبی، گزارشی از اقدامات دولت سیزدهم در راستای بهره‌برداری هرچه بیشتر از این ظرفیت‌ها ارائه  شد.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین موانع در مسیر استفاده حداکثری از ظرفیت‌های معدنی استان، نبود و ناکافی بودن زیرساخت‌ها به ویژه در حوزه آب و برق است به همین دلیل طی دو سال گذشته در راستای رفع این مشکل، اقدامات زیادی انجام شد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت حوزه‌های دولتی و بخش خصوصی در تأمین زیرساخت‌ها به طور ویژه در دستور کار بوده، گفت: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در زمینه تأمین و توسعه زیرساخت های معدنی به طور ویژه با استان همراهی داشته است.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های ایمیدرو در خراسان جنوبی، خاطرنشان کرد: در این جلسه موضوع مشارکت ایمیدرو در طرح انتقال پساب دشت بیرجند به معادن خوسف و نهبندان پیشنهاد شد که نظر مساعد معاون وزیر را به همراه داشت.

قناعت تصریح کرد: همراهی ایمیدرو با اجرای خط انتقال برق از شاهکوه به معادن هیرد، شادان و قلعه‌زری، مطالبه دیگری بود که در این جلسه مطرح شد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این طرح، مصوبه سفر دوم رئیس جمهور به استان نیز است، گفت: ایمیدرو با مشارکت در اجرای این خط انتقال، استان را همراهی می‌کند.

بیشتر بخوانید   قاطعانه با هرگونه سوداگری و قاچاق در خراسان جنوبی برخورد می شود

وی با اشاره به نتایج مثبت این دیدار تأکید کرد: تحقق این دو موضوع، کمک بسیار خوبی به توسعه صنایع معدنی در استان خراسان جنوبی خواهد بود.

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها