تحولات امروز جهان متأثر از انقلاب اسلامی است

امام جمعه موقت بیرجند گفت: تحولات امروز جهان متأثر از انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس و زحمات و تلاش‌های فرزندان اسلام در جبهه حق است که قطعاً پیروزی را برای جهان اسلام فراهم خواهد کرد.

به گزارش ” پیام خاوران “، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین نوفرستی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه بیرجند با گرامیداشت دهه کرامت و میلاد امام رضا(ع) اظهار کرد: تاریخ سیاسی و اجتماعی ائمه اطهار از جمله امام رضا(ع) باید مورد مطالعه و توجه قرار گیرد ‌و همه آنان بر مبارزه با طاغوت و زمینه‌سازی حکومت الهی تأکید دارند.

وی با اشاره به جایگاه معنوی ائمه اطهار(ع) گفت: ما آنان را جانشین خدا بر روی زمین و واسطه فیض الهی می‌دانیم و حقیقت قرآن در نزد مطهرین و اطاعت از آنان واجب است.

امام جمعه موقت بیرجند به مظلومیت اهل بیت(ع) اشاره کرد و افزود: دست بنی‌امیه و بنی‌عباس به قتل ائمه اطهار(ع) آلوده است که اوج آن جریان کربلا است.

حجت الاسلام نوفرستی ادامه داد: مردم نسبت به جریان بنی‌عباس نگاه ظالمانه دارند و می‌دانند که این خلفا، مقام امامت و ولایت که برای ائمه اطهار(ع) است را غصب کردند.

وی به تحلیل شرایط سیاسی دوران امامت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) پرداخت و یادآور شد: مهمترین نکته در سیره سیاسی امام رضا (ع) مسئله پذیرش ولایتعهدی بود که از سوی مامون عباسی به ایشان پیشنهاد شد.

خطیب جمعه موقت بیرجند ادامه داد: امام با پذیرش ولایتعهدی از همه فرصت‌ها برای معرفی مسئله امامت و ولایت و بیان حقانیت خود استفاده می‌کند و ضربه‌ای بر پیکره نظام طاغوت وارد کردند.

حجت الاسلام نوفرستی به پیروزی انقلاب اسلامی با هدایتگری امام راحل اشاره کرد و گفت: مردم ایران بعد از سال‌ها به حقیقت امامت و ولایت رسیدند و امیدواریم زمینه انتقال فرهنگ الهی و اسلامی به سراسر عالم فراهم شود.

بیشتر بخوانید   شب قدر، شب ارتباط با ولایت امیرالمومنین و ائمه اطهار(ع) است

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه فسادهای که در جامعه ظاهر می‌شود نتیجه عملکرد خود انسان است و تقوا می‌تواند ما را نجات دهد، بیان کرد: انسان مومن در ارتباط با مومنین اهل تواضع  رحمت و در مقابل دشمنان با صلابت است.

وی به برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در کمال امنیت و سلامت اشاره کرد و گفت: هر چند از نظر رقابت، مشارکت ۴۱ درصد مردم در این دوره از انتخابات مطلوب نیست و قطعاً هر یک مسئولان باید کوتاهی‌ها خود را بررسی کند که چرا باید مشارکت مردم پایین باشد.

حجت الاسلام نوفرستی بر رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم تأکید کرد و افزود: با توجه به اینکه سال آینده انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود باید زمینه را برای مشارکت هر چه بیشتر مردم با عملکرد خوب مسئولان اجرایی و قوای سه‌گانه فراهم کنیم.

خطیب جمعه موقت بیرجند متذکر شد: در این انتخابات متاسفانه شاهد غلبه احساسات بر عقلانیت بودیم و روحیه انقلابی به قطب‌سازی کاذب و بداخلاقی تبلیغاتی تبدیل شد.

وی تأکید کرد: از نمایندگان جدید مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود که به مبانی و ارزش‌های اسلامی انقلاب، استقلال همه جانبه کشور پایبند باشند و حساسیت در مقابل دشمنان و عدم تبعیت از آنان، تقوای دینی و سیاسی، اجتناب از تبعیض و فساد، شایسته‌سالاری و انقلابی عمل کردن را در دستور کار قرار دهند.

حجت الاسلام نوفرستی با گرامیداشت سوم خرداد و آزادی خرمشهر تصریح کرد: عملیات بیت‌المقدس بیش از ۵ هزار کیلومتر از خاک کشور را آزاد کرد و امام خمینی(ره) همان روز فتح خرمشهر، در پیامی این پیروزی را تبریک گفتند و در تجلیل از رزمندگان فرمودند: آنان فوق تشکر امثال من هستند. آنان به یقین مورد تقدیر ناجی بشریت و برپاکننده عدل الهی در سراسر گیتی- روحی لتراب مقدمه الفداء- می‌باشند.

بیشتر بخوانید   آیین اختتامیه اولین المپیاد آموزش هنر در خراسان جنوبی برگزار شد

وی در ادامه با بیان اینکه امروز ایران اسلامی به عنوان کشوری قدرتمند مطرح است و دشمن هم از این غافل نیست، عنوان کرد: دشمن نمی‌خواهند این عظمت ایران اسلامی را ببینند اما این اراده خداوند بود که در مقابل صدام پیروز شویم.

امام جمعه موقت بیرجند افزود: بعد از جریان طوفان الاقصی، موشک‌ها اثر دارد و حضور پهپادها از ایران اسلامی تا ۲ هزار کیلومتر آن‌ طرف‌تر اثر دارد که اولین آثار آن را این روزها با فریاد عدالتخواهی، مبارزه با ظلم‌ها و استقلال کشورها در دانشگاه‌های امریکا و غرب شاهد هستیم.

حجت الاسلام نوفرستی تأکید کرد: انقلاب اسلامی، هسته‌های خود را اقصی نقاط عالم شکل می‌دهد و زمینه را فراهم خواهد کرد و این تحولات امروز جهان متاثر از انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس و زحمات و تلاش‌های فرزندان اسلام در جبهه حق است که قطعاً پیروزی را برای جهان اسلام فراهم خواهد کرد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها