آغاز خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از آغاز خرید تضمینی گندم از کشاورزان خبر داد و گفت: قیمت خرید تضمینی هر کیلو گندم معمولی 17 هزار و 500 تومان و گندم دوروم 18 هزار تومان است. 

به گزارش “پیام خاوران” محمدحسین اکبری با اعلام این خبر اظهار داشت: خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی از امروز آغاز شد. تعداد مراکز مباشر روستایی 15 مرکز و تعداد مراکز ملکی بازرگانی 2 مرکز تعیین شده است.

وی با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم معمولی 17 هزار و 500 تومان و گندم دوروم 18 هزار تومان مشخص شده است، افزود: دامنه جدول پاکی برای افت مفید و غیرمفید به ترتیب 8 و 5 درصد است. پیش‌بینی شده در خراسان جنوبی تولید گندم در سال جاری به میزان 51 هزار تن برسد و همچنین پیش‌بینی خرید تضمینی گندم در سال جاری بالغ بر 18 هزار تن است.

سرپرست سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه به احتمال بارندگی و به منظور جلوگیری از آسیب دیدگی گندم، کشاورزان بلافاصله پس از برداشت باید گندم خود را تحویل مراکز دهند. تنها کشاورزانی می‌توانند محصول خود را تحویل دهند که در سامانه پهنه‌بندی سازمان اطلاعات خود را وارد کرده باشند. در صورت عدم ثبت باید به مدیریت جهاد شهرستان خود مراجعه و برای این موضوع اقدام کنند. خرید سال گذشته نیز حدود 18 هزار تن بوده است.

انتهای پیام/104

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   ۹ رشته جدید از مهرماه جاری درمراکزدانشگاه علمی کاربردی خراسان جنوبی دایر می شود

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها