راه اندازی خانه هلال در بزرگترین مرکز توانبخشی شرق کشور

  • کدخبر: 60767
  • پنجشنبه ۲۱ تیر ۰۳ - 15:34

برای اولین بار در مراکز توانبخشی شرق کشور خانه هلال موسسه خیریه توانبخشی حضرت علی اکبر(ع)، در آستانه گرامیداشت هفته بهزیستی به منظور ترویج صلح و نوع دوستی راه اندازی شد‌.

به گزارش “پیام خاوران” حسین ذاکریان در این مراسم گفت: مجموعه مردمی بین المللی با مجموعه عام المنفعه مردمی در استان دست به دست هم دادند تا با مشارکت و هم افزایی خدمات خود را به جامعه هدف ارائه کنند.

وی افزود: خانه هلال این بستر را فراهم می کند تا مجموعه هلال احمر با نیروی های داخلی مجموعه مستقر شود و کلیه خدمات خود به معلولان و پرسنل آن ارائه کند و جامعه امدادگران باید بدانند این جامعه هدف چه اولویت هایی دارد و در شرایط بحران به چه کمک هایی نیاز دارد.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند بیان کرد: بخشی از خدمات در تعامل با درمان، توانبخشی و معلولان و مربیان و دست اندرکاران است و شعار ما این است که در هر خانواده یک امدادگر باشد و برای رسیدن به این هدف از ظرفیت خانه های هلال استفاده میشود.

ذاکریان عنوان کرد: راه‌اندازی خانه‌های داوطلبی هلال سبب شده فعالیت‌های داوطلبانه به داخل خانه شهرها و روستاهای زیادی راه پیدا کند و ترویج فرهنگ صلح و نوع‌دوستی و ارتقای فرهنگ توجه به ایمنی و تاب‌آوری جوامع محلی به‌منظور کاهش خطرپذیری و مقابله مؤثر با حوادث از مهم‌ترین اهداف ایجاد خانه‌های هلال است.

حامد عرب زاده نیز در این مراسم تصریح کرد: راه اندازی گروه جهادی شهید فرهاد فیروزی، مرکز مدیریت مهارت آموزی فنی و حرفه ای و خانه هلال از جمله اقداماتی است که برای اولین بار در توانبخشی حضرت علی اکبر(ع) انجام شده است.

مدیرعامل موسسه خیریه توانبخشی حضرت علی اکبر(ع) بیرجند افزود: افتتاح خانه هلال در این موسسه خیریه سبب همکاری های مستمر با ادارات و دستگاه های خدمت رسان است و آموزش و خدمت رسانی به پرسنل، معلولان و سالمندان و حضور گروه های داوطلبان هلال احمر از اهداف ایجاد خانه هلال است.

بیشتر بخوانید   زائران سرزمین وحی در سلامت کامل به سر می‌برند

وی با بیان اینکه خانه هلال برای اولین بار در یکی از مراکز توانبخشی شرق کشور راه اندازی شد گفت: به دنبال تبدیل توانبخشی حضرت علی اکبر(ع) به پارک علمی و تحقیقاتی هستیم و با دانشگاه ها، پادگان ها و حوزه های علمیه ارتباط خوبی داریم.

مدیرعامل توانبخشی حضرت علی اکبر(ع) بیرجند با بیان اینکه این خانه برای اولین بار به صورت پایلوت در شرق کشور ایجاد شده است گفت: امیدواریم بتوانیم خدمات خوب به بهترین شکل به معلولان و جامعه هدف بهزیستی ارائه کنیم.

انتهای پیام/102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها