مردمی‌سازی، مهمترین و اصلی‌ترین راهبرد در توسعه اقتصاد معدن است

استاندار خراسان جنوبی گفت: مردمی‌سازی، مهمترین و اصلی‌ ترین راهبرد در توسعه اقتصاد معدن است.

به گزارش” پیام خاوران ” به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ جواد قناعت در دیدار مشاور و دستیار وزیر صمت در امر مردمی‌سازی با اشاره به ظرفیت‌های معدنی استان اظهار کرد: در دوره‌های مختلف توجه محدودی به ظرفیت‌های معدنی استان شده که علت اصلی آن عدم وجود زیرساخت‌های لازم بوده است.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی در پتانسیل معدنی جزو چند استان اول در سطح کشور است، افزود: ۸۵ درصد ماده معدنی بنتونیت کشور و همچنین ۷۶ درصد ذخایر زغال سنگ کشور در این استان است.

استاندار ادامه داد: به دلیل برخی محدودیت‌های اداری و عدم تأمین منابع برای ایجاد زیرساخت‌ها نتوانسته‌ ایم از ظرفیت‌ های معدنی استان به خوبی استفاده کنیم.

قناعت با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم شاهد حضور هلدینگ‌ها و شرکت‌های بزرگ و راه‌اندازی واحدهای فرآوری معدنی در استان بودیم و در حال خارج شدن از حالت خام‌فروشی هستیم، افزود: هنوز با نقطه ایده‌آل در این زمینه بسیار فاصله داریم که برای استفاده بیشتر از این ظرفیت‌ها باید در برخی قوانین تجدیدنظر شود.

وی تصریح کرد: وزارت صمت باید ورود پیدا کند و از طریق مجلس برخی از قوانین را به نفع استان تغییر دهد و برای مدتی اختیارات معادن را به خود استان‌ها تفویض کند تا شاهد توسعه معدنی باشیم.

استاندار با اشاره به توسعه زیرساخت‌ های برق خراسان جنوبی در دولت سیزدهم، گفت: در همین مدت سه پست ۴۰۰ کیلوولت برق دیگر به استان اضافه شد که ایجاد آن ظرفیت بسیار خوبی است که می‌تواند معادن را فعال کند.

قناعت با بیان اینکه تأمین زیرساخت‌ ها از موضوعات اصلی است که باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد، افزود: اگر زیرساخت‌ ها تأمین شود می‌توانیم بحث مردمی‌سازی را در حوزه معادن توسعه دهیم.

بیشتر بخوانید   180تن مرغ گرم روزانه درسطح استان خراسان جنوبی توزیع می شود

وی تأکید کرد: مردمی‌سازی مهمترین و اصلی‌ترین راهبرد در توسعه اقتصاد معدن است که استان آمادگی دارد در کنار وزارت صمت با استفاده از این ظرفیت، بسترها را برای حضور بیشتر سرمایه‌گذاران فراهم و از خام‌فروشی جلوگیری کند.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها