آغاز عملیات آسفالت حفاظتی محور اسدیه، دستگرد، پهواز 

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان درمیان از اجرای عملیات روکش آسفالت و تعریض محور اسدیه، دستگرد، پهواز تا انتهای حوزه خبر داد. 

به گزارش “پیام خاوران” رضا نوری‌مقدم در جمع خبرنگاران از اجرای عملیات روکش آسفالت و تعریض محور اسدیه، دستگرد، پهواز انتهای حوزه به صورت مقطعی قطعه اول به طول ۸ کیلومتر (محمدآباد الی دستگرد) خبر داد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان درمیان گفت: عملیات فوق الذکر به صورت پیمانی از محل اعتبارات ملی به ۱۵ ملی و استانی منظور تسهیل در امر تردد و افزایش ایمنی در حال اجراست.

وی بیان کرد: شهرستان درمیان دارای بیش از یک هزار و 53 کیلومتر جاده اصلی، فرعی و روستایی است که عملیات روکش آسفالت محورها به تناسب اعتبارات موجود و با توجه به اولویت بندی خرابی رویه آسفالتی محورهای حوزه استحفاظی در طول سال انجام می‌شود.

رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی نیز در بازدید از محورهای شهرستان درمیان، از اجرای280 کیلومتر روکش آسفالت از ابتدای سال جاری در سطح محورهای استان جهت ارتقای ایمنی و کیفیت راه‌ها خبر داد.

سیدمحمد فرخی گفت: در این راستا، از ابتدای سال تاکنون، 280 کیلومتر از راه‌های استان روکش آسفالت شده که این اقدام نقش موثری در افزایش طول عمر جاده‌ها،کاهش تصادفات و ارتقای رضایت‌مندی رانندگان و مسافران خواهد داشت. همچنین، 52 کیلومتر درزگیری نیز در محورهای مختلف استان به اجرا درآمده که درزگیری از نفوذ آب به داخل لایه‌های زیرین آسفالت جلوگیری کرده و مانع از فرسایش و تخریب زودهنگام جاده‌ها می‌شود.

وی تصریح کرد: روکش راه‌ها از جمله اقدامات اساسی در نگهداری راه‌ها به شمار می‌رود و نقش مهمی در افزایش طول عمر آسفالت وحفظ سلامتی و ایمنی رانندگان و مسافران ایفا می‌کند.

بیشتر بخوانید   بیمارستان دوم بشرویه نیازمند تجهیزات است

رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی همچنین از اجری عملیات روکش آسفالت حفاظتی کیپ سیل در محور بیرجند – خوسف به طول 10 کیلومتر خبر داد.

فرخی بیان کرد: در راستای نگهداری و مرمت راه‌های شریانی استان پروژه اسفالت حفاظتی در سطح استان تعریف که هم اکنون عملیات روکش آسفالت حفاظتی کیپ سیل در قطعه  بیرجند – خوسف به طول 10 کیلومتر در حال اجرا است.

وی افزود: این عملیات به منظور حفاظت آسفالت رویه و پیشگیری از خرابی محور وبا هدف بهبود وضعیت تردد، ارتقای ایمنی عبور و مرور انجام می‌شود.

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها