30 درصد سرمایه‌ در گردش خراسان جنوبی مربوط به بخش تعاون است

رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی از فعالیت بیش از هزار و 100 شرکت ‌تعاونی با 320 هزار عضو در استان خبر داد و گفت: 30 درصد سرمایه‌ در گردش استان مربوط به بخش تعاون است.

به گزارش “پیام خاوران“، غلامحسین حسنی امروز در نشست هیئت رئیسه اتاق تعاون با معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی، اظهار داشت: دوره‌های آموزشی متعددی در طی سال برای آموزش اعضا و مدیران تعاونی‌های استان برگزار می‌شود.

وی از تشکیل مرکز داوری اتاق تعاون در استان خبر داد و گفت: کار مرکز داوری اتاق تعاون، حل و فصل اختلافات بین تعاونی‌هاست که اختلاف تعاونی‌ها با یکدیگر و یا با افراد حقیقی را رسیدگی می‌کند.  تاکنون 300 پرونده در مرکز داوری اتاق تعاون استان مورد بررسی قرار گرفته و  70 درصد این پرونده‌ها منجر به مصالحه شده است.

رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی از فعالیت بیش از یک هزار و 100 شرکت ‌تعاونی با 320 هزار عضو در استان خبر داد و عنوان کرد: 30 درصد سرمایه‌ در گردش استان مربوط به بخش تعاون است.

حسینی خواستار اختصاص سهم 25 درصدی تعاونی‌ها از تسهیلات تبصره 18 قانون بودجه شد و گفت: عمده مشکل تعاونی‌های استان در زمینه سرمایه در گردش است.

وی با اشاره به وضعیت تخصیص زمین برای ساخت مسکن کارگری در استان گفت: واگذاری زمین به متقاضیان مسکن در شهرهای زیر 25 هزار نفر ساماندهی شده و در بیرجند هم ساخت به تعاونی مسکن 04 واگذار شده است.

رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی همچنین واگذاری غرفه‌های مرز ماهیرود به اتحادیه مرزنشینان، رفع تعهدات ارزشی تعاونی مرزنشینان استان، تعیین تکلیف وضعیت سایت صنوف آلاینده بیرجند و همچنین کاهش تصدی‌گری دولت و واگذاری اقتصاد به بخش تعاون در جهت تحقق شعار سال را خواستار شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی نیز در این دیدار گفت: طی یکسال گذشته 59 تعاونی جدید در استان تشکیل شده و هزار  و 650 فرصت شغلی در سامانه هوشمند بخش تعاون ثبت شده است.

بیشتر بخوانید   اجتماع بزرگ غدیریون فردا در بیرجند برگزار می‌شود

غلامرضا اشرفی افزود: از ابتدای سال گذشته تاکنون تعاونی‌های خراسان جنوبی 27 میلیون دلار صادرات به کشورهای همسایه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و اروپایی داشتند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی نیز در این نشست گفت: در راستای تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم به سمت بخش خصوصی رفتیم و بر همین اساس جلساتی برای پیگیری خواسته‌های آنان و هم‌افزایی بیشتر برگزار شده است. در حال حاضر وفاق بسیار خوبی بین بخش دولتی و خصوصی استان برقرار شده که در جهت منافع مردم است.

مهدی جعفری نصیح کرد: تعاونی‌ها باید در جهت رسیدن به اهداف متعالی به هم کمک کنند، نه اینکه با هم رقیب باشند و این نقش اتاق تعاون و اتحادیه‌هاست که اینها را در کنار هم قرار دهد تا نقاط اشتراکشان دلیل هم‌افزایی و ارتقای آنان باشد.

وی با تأکید بر اینکه جهش تولید اتفاق نخواهد افتاد مگر با حضور تعاونی‌ها بیان کرد: در سال گذشته 59 تعاونی در استان تشکیل شده است. 25 درصد از مجموع یک هزار و 290 میلیارد تومان تسهیلات تبصره 18 سهم تعاونی‌های استان است.

وی گفت: تشکیل شورای تعاون استان اتفاقی بود که برای اولین‌بار رقم خورد و به سمت کاربردی شدن آن حرکت خواهیم کرد.

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها