پیشرفت 60 درصدی سد در حال احداث بندان

رئیس حوزه آبریز فلات مرکزی و حوزه‌های شرقی کشور از اختصاص ۵۴ میلیارد تومان اعتبار به سد تغذیه‌ای در حال احداث بندان خبر داد و گفت: این پروژه پیشرفت 60 درصدی داشته است.

به گزارش “پیام خاوران” علی پور احمد با اشاره به اینکه این طرح تا کنون ۶۰ درصد پیشرفت کاری دارد گفت: با اتمام این طرح مردم و کشاورزان از عواید آن بهره مند می‌شوند. برای تکمیل این طرح حیاتی برای منطقه ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که ۵۴ میلیارد تومان اختصاص یافته است و پیش بینی می شود ظرف یک سال آینده به بهره برداری برسد.

وی از دشت آهنگران و گزیک به عنوان مهمترین طرح های تغذیه‌ای مصنوعی آبی منطقه‌ای خراسان جنوبی عنوان کرد و‌ گفت: ظرفیت یابی برای اجرای سایر طرح ها در حال اجرا است.

رئیس حوزه آبریز فلات مرکزی و حوزه‌های شرقی کشور با اشاره به اینکه خراسان جنوبی از نقاط کم باران کشور است گفت: راهی جز تغذیه مصنوعی سفره‌های زیرزمینی و تعادل بخشی مصرف در خراسان جنوبی نداریم.

پور احمد با اشاره به اینکه ۹۵ درصد مصرف آب از منابع زیرزمینی است و باید مصرف بهینه و مدیریت شود از خراسان جنوبی به عنوان استاتی که کمترین چاه‌های غیر مجاز را دارد عنوان کرد.

وی افزود: طول خاک ریزی سد تغذیه‌ای بندان ۳ هزار و ۴۰۰ متر و دارای ۷ دریچه‌ی آبگیر و سرریز است که ۱/۷ دهم میلیون متر مکعب حجم آبگیری این سد تغذیه‌ای مصنوعی است که سفره‌های زیر زمینی را تقویت می کند.

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   حمایت مالی و معنوی از سازمان های مردم نهاد محیط زیست محقق می شود

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها