اتصال روستای گردشگری نایبند طبس به شبکه برق سراسری

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تاکنون روستای نایبند به شبکه برق سراسری متصل نبود، گفت: طول خط انتقال و اتصال این روستا به برق سراسری ۸۶ کیلومتر بود که ۵۴ کیلومتر آن در دولت سیزدهم انجام شد.

به گزارش ” پیام خاوران ” ، جواد قناعت عصر پنجشنبه  در جمع مردم روستای نایبند شهرستان طبس اظهار کرد: امروز ۲۲ کیلومتر احداث باند دوم محور دیهوک به سمت راهور با اعتبار ۴۴۰ میلیارد تومان افتتاح و بهره‌ برداری شد.

وی افزود: از دیهوک تا راهور در حوزه استحفاظی خراسان جنوبی ۲۰۵ کیلومتر است که با این ۲۲ کیلومتری که امروز افتتاح شد در ۱۴۵ کیلومتر، باند دوم احداث شده و ۵۸ کیلومتر باقی‌مانده در دستور کار است.

استاندار تصریح کرد: در دولت سیزدهم پروژه‌ها و کارهای بزرگی انجام شد و استان از حالت ساکن و تعطیل بودن، خارج و همه جا شروع به کار شده است.

قناعت به تشریح روند اجرای پروژه های راه آهن و انتقال آب دریای عمان به استان در دولت سیزدهم پرداخت و ادامه داد: پروژه انتقال گاز از دو راهی دشتک زابل به نهبندان نیز در حال اجراست که فاز اول آن طی چند هفته آینده افتتاح و فاز دوم آن از نهبندان به سربیشه آغاز خواهد شد.

وی بیان کرد: جهت گازرسانی از دشتک زابل به خراسان جنوبی ۸ هزار میلیارد تومان در فازهای اول و دوم اعتبار گذاشته شد.

استاندار با اشاره به اینکه ساخت باند دوم راه‌های اصلی استان در دولت سیزدهم شتاب گرفته، تصریح کرد: از ابتدای انقلاب تا ابتدای سال ۱۴۰۰ در خراسان جنوبی ۷۲۰ کیلومتر باند دوم احداث شده بود اما طی دولت سیزدهم ۲۷۰ کیلومتر باند دوم احداث شده است.

قناعت ادامه داد: ۴۸۲ کیلومتر باند دوم در سطح استان در دست اجراست که دولت چهاردهم باید آن را تکمیل کند.

بیشتر بخوانید   ویترین مطبوعات روز خراسان جنوبی/ عشق آباد دوازدهمین شهرستان استان شد

وی با اشاره به اینکه تاکنون روستای نایبند به شبکه برق سراسری متصل نبود، گفت: طول خط انتقال و اتصال این روستا به برق سراسری ۸۶ کیلومتر بود که ۵۴ کیلومتر آن در دولت سیزدهم انجام شد.

استاندار به بازدید خود از منطقه آب گرم دیگ رستم اشاره کرد و افزود: با اتحاد و یکصدایی باید از این فرصت و نعمت الهی همه بهره‌مند شوند لذا مقرر شد جلسه‌ای با حضور مدیران دفتر فنی و روستایی استانداری و مدیرکل میراث فرهنگی و با محوریت فرماندار ویژه طبس در زمینه جذب سرمایه‌گذار و اعطای تسهیلات برای رونق گردشگری این منطقه برگزار شود.

قناعت ادامه داد: بازدیدی از روستای نایبند انجام و برخی از اهالی، دهیار و شورای روستا مشکل فاضلاب، آب و بافت تاریخی را مطرح کردند که مقرر شد در اولین فرصت جلسه‌ای در استانداری جهت تصمیم‌گیری برای رفع این مشکلات برگزار شود.

انتهای  پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها