افزایش ۱۰۹ لیتری توان تولید آب شهر بیرجند

مدیرعامل آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی از افزایش 109 لیتری توان تولید آب شهر بیرجند خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران”، مهدی دوستی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به پیش‌بینی تنش آبی شهر بیرجند تمهیدات پیش‌گیرانه لازم از بهمن ماه سال قبل از محل اعتبارات آبرسانی اضطراری وزارت نیرو برای جبران کسری نیاز آبی شهر و روستاهای همجوار برای دوره پیک مصرف شامل حفر و تجهیز 4 حلقه چاه برای افزایش توان تولید در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در همین راستا حفر و تجهیز 4 حلقه چاه شامل دو حلقه چاه جدید در دشت محمدشهر و دشت مَرَک و جابجایی چاه‌های یازده و چهارده علی‌آباد و مهندسی مجدد و تعویض منصوبات به منظور افزایش آبدهی چاه ده علی‌آباد صورت گرفت که پس از انجام اقدامات فوق توان تولید شهر بیرجند 109 لیتر بر ثانیه افزایش یافت. همچنین با وارد مدار شدن مخزن جدید 10 هزار متر مکعبی جنوب شهر پایداری آبرسانی افزایش می‌یابد.

مدیرعامل آبفای استان خراسان جنوبی همچنین اظهار داشت: عملیات اجرایی در راستای رفع تنش آبی و پایدارسازی 21 روستا از شهرستان سربیشه و بیرجند و آبرسانی جدید به 2 روستای سربیشه از سال 1391 شروع و احجام پروژه شامل حفر و تجهیز یک حلقه چاه عمیق در دشت سربیشه با توان تولید 15 لیتر بر ثانیه با تکمیل برق رسانی، احداث اتاقک و حصارکشی، احداث 4 باب مخزن با حجم 1360 متر مکعب و یک ایستگاه پمپاژ، اجرای خطوط انتقال به طول 32کیلومتر در اقطار 250 و 200 میلیمتر از نوع GRP، چدن و پلی‌اتیلن به همراه احداث حوضچه‌های شیرآلات مربوطه انجام گرفته است.

وی تشریح کرد: این پروژه در 2 بخش شامل قرارداد تحت پیمان قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و قسمتی هم از محل طرح‌های آبرسانی به مجتمع‌های روستایی و تحت پیمان پیمانکاران استان در مقاطع مختلف زمانی، انجام گرفته است.

بیشتر بخوانید   جشن ملی 22 بهمن 1400 در خراسان جنوبی

دوستی ادامه داد: این پروژه که در مراحل انتهایی آن قرار داشت با توجه به ضرورت ناشی از گرمای هوا و فرارسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان و جمعیت بالای مردم در روستاهای بیرجند و سربیشه با یک اقدام اضطراری، بهره برداری از آن در دستور کار قرار گرفت. از این رو با همکاری گروه‌های امانی و نیروهای امورهای آبفای بیرجند و سربیشه در جهت تسریع کار و کمک به پیمانکاران پروژه، اقدامات لازم انجام و 23 روستای دو شهرستان از نعمت آب پایدار برخوردار و از آبرسانی سیار حذف شدند.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی از مشترکان خواست که طی روزهای آینده، از مصارف غیرضروری خودداری کنند.با توجه به استقرار توده هوای گرم و به دنبال آن افزایش چشم‌گیر دمای هوا موجب افزایش فزاینده مصرف آب شده است. خودداری از شست‌وشوی حیاط و مشاعات ساختمان مانند راه‌پله‌ها، پرهیز از شست‌وشوی خودرو با آب شرب و کاهش مدت‌ زمان استفاده از آب در مصارفی مانند استحمام و شستن ظروف کمک شایانی به مدیریت مصرف آب خانوار خواهد داشت.

انتهای پیام/102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها