مرمت بیش از 1100 کیلومتر از ایلراه های عشایری شهرستان سرایان

مدیرکل امور عشایر استان خراسان جنوبی در آستانه هفته دولت از پایان پروژه مرمت ایلراه های عشایری شهرستان سرایان بطول بیش از هزار و 100 کیلومتر خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، محمد ابراهیم ابراهیمی گفت: باتوجه به وقوع بارندگی های سیل آسا در ابتدای سال در برخی نقاط شهرستان از جمله مناطق عشایری بغداده و جنوب سه قلعه، خسارتهایی به ایلراهها وارد گردید، لذا از اواخر اردیبهشت، عملیات مرمت آن در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: عملیات اجرایی از محلات عشایری چاه غیاث آغاز و ‌پس از مرمت ایلراه های مناطق عشایری چاه تریخی، چاه پنیری، سه قلعه، کامرود، قاسم آباد، بغداده، بسطاق و دوست آباد، در اواخر مرداد به پایان رسید.

مدیرکل امور عشایر استان خراسان جنوبی گفت: این طرح در مدت 60 روزکار مفید گریدر و با همکاری و مشورت عشایر هر منطقه به انجام رسید.

ابراهیمی با بیان اینکه برخی ایلراه های شهرستان علاوه بر عشایر، از سوی معدنکاران و دیگر افراد نیز مورد استفاده قرار می گیرد، افزود: بیشترین خسارت وارده به ایلراههای عشایری شهرستان توسط معدنکاران صورت می گیرد که لازم است با اتخاذ راهکارهای قانونی و تدابیر لازم، معدنکاران ملزم به مرمت ایلراه ها و جبران بخشی از خسارتهای وارده به عشایر گردند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از نیازهای اساسی عشایر استان، بهسازی مستمر ایلراه ها می باشد، یادآور شد: تا پایان سال جاری دو دستگاه گریدر جدید تحویل استان می شود و مطمئنا موجب افزایش سطح خدمات رسانی در حوزه مباحث عمرانی به عشایر استان خواهد گردید.

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   پیشرفت ۸۰ درصدی طرح آبرسانی به محله عشایری در نهبندان

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها