43پروژه آموزشی اول مهر در خراسان جنوبی افتتاح می شود

معاون فنی و اجرایی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی  گفت: ۴۳ پروژه شامل ۲۹ مدرسه، ۸ سالن ورزشی و ۶ فضای چندمنظوره اول مهرماه جاری آماده افتتاح  است.

حسن رضا بهروزی در گفت وگو با خبرنگار «پیام خاوران» از آمادگی بیش از 112 کلاس درس جدید در سطح استان برای آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد واظهار داشت:۲۷ میلیارد تومان اعتبار اضافی از سازمان مرکزی جذب شده که این نشان می‌دهد که اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی در جذب اعتبارات بسیار فعال عمل کرده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲۰ پروژه عمرانی با زیربنای ۶۸ هزار متر مربع در سطح استان در حال اجراست، افزود:  بااجرای این پروژه‌ها ۳۳۴ کلاس درس جدید به مجموعه آموزشی استان اضافه می شود.

معاون فنی و اجرایی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی  بیان کرد: ۴۳ پروژه شامل ۲۹ مدرسه، ۸ سالن ورزشی و ۶ فضای چندمنظوره اول مهرماه جاری آماده افتتاح  است.

وی با بیان اینکه برای اجرای این پروژه‌ها ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار سرمایه گذاری شده است، افزود: بخش قابل توجهی از این اعتبارات از محل خیرین مدرسه‌ساز تأمین شده است.

بهروزی با اشاره به توزیع نامناسب فضای آموزشی در استان تصرح کرد: اگرچه به طور میانگین هر دانش‌آموز ۶.۵۲ مترمربع فضای آموزشی دارد، اما این رقم در برخی مناطق به‌ویژه حاشیه شهر بیرجند کمتر از استاندارد است. به همین دلیل، تمرکز اصلی ما بر ساخت مدارس در مناطق پرجمعیت و کم‌برخوردار است.

معاون فنی و اجرایی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی به اهمیت تجهیز و بهسازی مدارس اشاره کرد و اظهار داشت: در سال  گذشته بیش از ۲۲ هزار قلم کالا از جمله تجهیزات آموزشی، ورزشی و سرمایشی و گرمایشی خریداری و آماده توزیع در مدارس شده است.

بیشتر بخوانید   تلاش جهادی برای تداوم ارائه خدمات فوق تخصصی به بیماران

وی با بیان اینکه طرح‌های بهسازی و شاداب‌سازی مدارس با همکاری گروه‌های جهادی در حال اجراست افزود: طرحی تحت عنوان شهید عجمیان برای بهسازی و شاداب‌سازی مدارس ۱۷ میلیارد تومان به ما اختصاص داده شد که این مبلغ بین ۵ شهرستان مرزی و کم برخوردار توزیع شده است

بهروزی با تأکید بر اهمیت استانداردسازی سامانه‌های گرمایشی و سرمایشی مدارس،بیان کرد: 15 مدرسه در استان به طور کامل بهسازی شده‌اند و تا پایان مهرماه تمامی مدارس استان از نظر استانداردهای گرمایشی و سرمایشی به وضعیت مطلوبی خواهند رسید.

انتهای پیام

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها