ایجاد مراکز آموزشی جوار صنعت در خراسان جنوبی

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان جنوبی گفت: ایجاد مراکز آموزشی جوار صنعت با هدف تربیت نیروی ماهر انجام می‌شود که در استان دو مرکز جوار صنعت در منطقه ویژه اقتصادی و شهر سربیشه ایجاد شده است.

به گزارش “پیام خاوران، حبیب آتش‌روز امروز در سی و سومین سالروز تاسیس این دانشگاه در نشست خبری اظهار کرد: دهه 70 و در دوران سازندگی به دلیل نیاز به نیروی ماهر دانشگاه جامع علمی کاربردی در کشور برای رفع این نیاز راه‌اندازی شد که  در واقع یکی از نمادهای خصوصی سازی است.

وی تصریح کرد: در دانشگاه علمی کاربردی برای انجام آموزش‌های مهارتی هیچ هزینه‌ای بر دوش دولت گذاشته نمی‌شود. رشته‌های این دانشگاه بیشتر جنبه مهارتی دارند تا با انجام این کار آموزش‌های مورد نظر به افراد داده شود. دانشگاه علمی کاربردی با هدف برقراری ارتباط بین دانشگاه و صنعت، در جوار صنایع، مراکزی را ایجاد کرده و در استان دو مرکز جوار صنعت در منطقه ویژه اقتصادی و در سربیشه ایجاد شده است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان جنوبی گفت: بعضی از مدرسین این دانشگاه مدرک دانشگاهی ندارد و بر اساس مهارتی که دارند، آموزش‌های مورد نظر را به فراگیران آموزش می‌دهند که تعداد آنها در استان 20 نفر است.آموزش‌های کوتاه مدت هم در این دانشگاه به افراد متقاضی داده می‌شود و تاکنون 75 نفر در این دوره‌ها آموزش دیده‌اند.

وی با بیان اینکه پذیرش در این دانشگاه به شکل تک پذیرش و با هدف رفع نیازهای روز جامه انجام می‌شود، افزود: واحد استانی این دانشگاه از سال 1385 فعالیت خود را شروع کرده و به 17 هزار دانش آموخته تاکنون در این دانشگاه آموزش داده شده و حدود یک هزار و 200 دانشجو هم در مراکز این دانشگاه در خراسان جنوبی مشغول تحصیل هستند.

آتش‌روز با اشاره به اینکه 420 مدرس و استاد آموزش در این دانشگاه را بر عهده دارند، ادامه داد: توسعه آموزش‌های مهارتی و علمی کاربردی را در جوار صنعت دنبال می‌کنیم. با انجام این کار زمینه لازم برای اشتغال این دانش آموختگان فراهم می‌شود. انجام صلاحیت حرفه‌ای برای افرادی که در بخش‌های دولتی و خصوصی مشغول به کار هستند، به زودی از طریق این دانشگاه انجام خواهد شد. در این زمینه ابتدا صلاحیت حرفه‌ای افراد شاغل در بخش دولتی توسط این دانشگاه انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید   هشتمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی شرق کشور در بیرجند برگزار می‌شود

وی از آمادگی دانشگاه جامع علمی کاربردی برای راه‌اندازی مراکز آموزشی جوار صنعت در شهرستان‌های خراسان جنوبی خبر داد و گفت: ایجاد مراکز آموزشی جوار صنعت با هدف تربیت نیروی ماهر انجام می‌شود.

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها