هشتمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی شرق کشور در بیرجند برگزار می‌شود

هشتمین نمایشگاه تخصصی نهاده‌های کشاورزی شرق کشور از اول تا چهارم اسفند با هدف معرفی پتانسیل‌ها و توانمندی‌های بخش صنعتی کشاورزی از ساعت ۱۶ تا ۲۱ در نمایشگاه بین المللی بیرجند برگزار می‌شود.

به گزارش “پیام خاوران”، قائم مقام رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی در نشست خبری با خبرنگاران گفت: نمایشگاه تخصصی کشاورزی استان با هدف استفاده از آخرین دستاوردهای علم روز و معرفی ظرفیت ها، توانمندی‌ها و استعدادهای بخش کشاورزی ۹ استان کشور در قالب ۸۰ غرفه راه‌اندازی می‌شود.

ارژنگ با بیان اینکه در این نمایشگاه  تجار افغانستان حضور خواهند داشت افزود: بسترسازی برای تبادل اطلاعات و تجربیات کشاورزی از استان‌های دیگر و بحث توسعه صادرات و وجود ماشین آلات و ادوات کشاورزی جدید را از ویژگی‌های این نمایشگاه است.

وی یادآور شد: این نمایشگاه با مشارکت ۱۰۰ تولیدکننده کشاورزی از یکم اسفند به مدت چهار روز دایر است.

دبیر اجرایی هشتمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی شرق کشور نیز با بیان اینکه  این نمایشگاه با رویکرد اهمیت به سلامت و تغذیه مردم برگزار می‌شود، افزود: ایجاد تبادل اطلاعات در زمینه تامین، تولید و توزیع نهاده‌ها، فراهم شدن زمینه‌ها برای توسعه صادرات، معرفی پتانسیل‌های بخش کشاورزی استان خراسان جنوبی، میزان سطح کشت محصولات و احداث طرح گلخانه‌ای ۱۰۰۰ هکتاری از اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

خوشایند با اشاره به اینکه هشتمین نمایشگاه تخصصی شرق کشور در فضایی به وسعت ۵ هزار متر مربع برگزار خواهد شد ادامه داد: بیش از ۴۰ شرکت استانی و ملی و ۴۰ نفر تولید کننده بخش کشاورزی با حمایت خوشه خشکبار استان در این نمایشگاه حضور دارند و هیئت تجاری از افغانستان مهمان این نمایشگاه خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه در بخش‌های مختلف ماشین آلات، تجهیزات،کود و نهادهای کشاورزی، باغبانی و گلخانه، گل و گیاه، سامانه‌های نوین آبیاری فعال است ادامه داد: زهکشی مقاوم سازی گیاه در مقابل فساد، اتوماسیون محصولات و صنایع وابسته و شرکت‌های دانش بنیان از دیگر بخش‌های این نمایشگاه است.

بیشتر بخوانید   قفل رکود بر فرمان خودرو؛ سریال تکراری نوسان قیمت اتومبیل در خراسان جنوبی

دبیر اجرایی هشتمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی شرق کشوربا بیان اینکه همزمان با برگزاری این نمایشگاه نشست‌های تخصصی جانبی متنوع در مباحث موضوعی توسط متخصصان و کارشناسان صنعت تولید در کشاورزی برگزار خواهد شد تاکید کرد: فضای VIP  برای متقاضیان غرفه‌های ویژه و فضای اختصاصی  برای مذاکرات B2B، از امکانات ویژه این نمایشگاه است.

خوشایند یادآور شد: برای برگزاری این نمایشگاه تعدادی از دستگاه‌های اجرایی از جمله جهاد کشاورزی، اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی، شرکت شهرک‌های صنعتی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان صمت، پارک علم و فناوری، اتاق بازرگانی، تعاون روستایی، سازمان نظام مهندسی کشاورزی  همکاری داشتند.

دبیر اجرایی هشتمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی شرق کشور با بیان اینکه امیدواریم با کمک شرکت نمایشگاه‌های بین المللی بیرجند بتوانیم نمایشگاهی در خور شان مردم خراسان جنوبی برگزار کنیم افزود: از همه هم استانی‌ها برای حمایت از بخش کشاورزی و دستاوردهای کشاورزی استان دعوت می‌شود در این نمایشگاه حضور پیدا کنند.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها