رکوردشکنی تست کرونا در خراسان جنوبی

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۷۳.۴ درصد از آزمایش های کرونا انجام شده در استان مثبت شد.

به گزارش “پیام خاوران “ شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی،اظهار داشت : بر اساس تحلیل‌های آماری انجام شده از ابتدای شروع اپیدمی کرونا تا کنون ۱۷ هزار و ۵۷۲ آزمایش از افراد مشکوک به بیماری کرونا گرفته شده که از این تعداد ۴ هزار و ۵۴۷ نمونه مثبت داشتیم.

وی افزود: بر اساس تحلیل‌های آماری انجام شده در استان، میزان بروز تجمعی ۵۵۰ در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است و شاخص کشوری ۶۱۹ در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است.

شریف زاده با اشاره به شاخص بروز تجمعی کشوری ادامه داد: میزان بروز تجمعی در استان ۲.۵ برابر بروز تجمعی کشوری است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی بیان کرد: نسبت مرگ ومیر همچنان ۴.۵ درصد است که نسبت به شاخص کشوری که ۷. ۵ درصد است وضعیت بهتری دارد.

بیشتر بخوانید 

سیر صعودی کرونا در خراسان جنوبی/ لزوم پرهیز از دورهمی و سفرها 

موارد بستری کرونا در خراسان جنوبی ۵۷ درصد افزایش یافت

وی اظهار کرد: در بین شهرستان‌های استان، شاخص میزان بروز تجمعی بیرجند حدود ۱۰۰ واحد از آمار کشوری بالاتر است و بشرویه نیز به شاخص کشوری نزدیک شده است.

شریف زاده تصریح کرد: شهرستان‌های درمیان، سربیشه، قاین و طبس نیز در رتبه‌های بعدی از لحاظ میزان بروز تجمعی قرار دارند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی بیان کرد: از ابتدای مهر ماه تاکنون هزار و ۵۷۳ مورد جدید ابتلا در سطح استان گزارش شده است که متوسط روزانه تا ۱۵ مهرماه ۴۰ نفر و از ۱۶ مهرماه تا کنون متوسط روزانه ۸۸ مورد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ گزارش شده است.

بیشتر بخوانید   ماموران پلیس نهبندان رشوه ۵۰۳ میلیون ریالی را رد کردند

 جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید.  

شریف زاده از مردم خواست علاوه بر استفاده از ماسک، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی از تجمعات خانوادگی نیز پرهیز کنند.

منبع:باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها