مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی:

اجلاسیه شهدای هنرمند خراسان جنوبی برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری اجلاسیه شهدای هنرمند در استان خبر داد و گفت: این اجلاسیه ساعت 18 روز چهارشنبه در مجتمع ایثار بیرجند برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبریپیام خاوران، ناصر نبی‌زاده عصر امروز در نشست خبری اظهار داشت: اجلاسیه شهدای هنرمند خراسان جنوبی فردا عصر در مجتمع ایثار شهرستان بیرجند برگزار می‌شود.

 

وی افزود: جامعه هنری استان وظیفه خود می‌داند از تمام شهدای گرانقدری که خون و جان خود را فدا کردند تا ایران و اسلام پایدار بماند و این مملکت ایمن برای ما و نسل آینده باقی بماند، یادی کند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری کنگره سرداران 2 هزار شهید استان بیان کرد: یاد و خاطره این شهیدان را گرامی می‌داریم و در این جلسه بحث شهیدان هنرمند است که در خراسان جنوبی 36 شهید هنرمند داریم و یاد آنها را گرامی می‌داریم.

 

نبی‌زاده با بیان اینکه شهدای هنرمند به دلیل ویژگی‌های خاص خود نقش و فضاهای آموزنده‌ای را در جامعه ایجاد کردند که امید است این بستر ادامه پیدا کند، افزود: شناسایی نقش شهدا در بحث‌های فرهنگی و هنری وظیفه ما است که از این پس بیشتر و جدی‌تر پیگیری خواهد شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه در این اجلاسیه توجه به حوزه مقاومت اسلامی به خصوص در حوزه یمن مورد توجه قرار گرفته است اظهار داشت: همچنین دو نمایشگاه در حوزه خوشنویسی مشق عشق و نمایشگاه تصویری نقش عشق در حاشیه این اجلاسیه در نگارخانه شرق و نگارخانه سرو افتتاح می‌شود.

 

نبی‌زاده افزود: همه این کوشش‌ها برای این است که بتوانیم چهره شهدا را بیش از پیش در جهان به نمایش بگذاریم و نسل جوان را با این اسوه‌ها آشنا کنیم و فضای استان را از عطر شهدا پرکنیم.

بیشتر بخوانید   زلزله ۴.۵ ریشتری عشق‌آباد بدون خسارت بوده است

 

مدیرکل حوزه هنری خراسان جنوبی نیز در این جلسه از شناسایی 36 شهید هنرمند در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: شناسایی برای مابقی شهدا ادامه دارد تا بانک شهدای هنرمند در استان تکمیل شود.

 

مجید کریمیان اظهار داشت: در این اجلاسیه فضل الشرفی یکی از مبارزان انقلابی یمن حضور خواهد داشت.

 

وی با بیان اینکه کشور یمن در خط مبارزه با اسلام آمریکایی قرار دارد تصریح کرد: یکی از کارهای ویژه جامعه هنری حمایت رسانه‌ای و هنری از جبهه مقاومت است.

 

مدیرکل حوزه هنری خراسان جنوبی از اجرای قطعه ملی سرود هنری «برای آسمان»، اجرای قطعه «سپاه محمد می‌آید» و ارائه میثاق نامه و بیانیه جامعه هنری خراسان جنوبی به سه زبان انگلیس، فارسی و عربی را از برنامه‌های جانبی اجلاسیه اعلام کرد و افزود: همچنین در این مراسم از دو کتاب «خاطرات کوتاه شهید هنرمند» و کتاب عربی «إن الحیات عقیده و الجهاد» رونمایی خواهد شد.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها