بروز عفونت های شدید؛چالش این روزهای کرونا

رئیس بخش عفونی بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند با تاکید بر مراجعه به موقع به پزشک، اظهار کرد: دیر آمدن، بیمارستان هراسی و شایعاتی که پیرامون این مسئله منعکس می‌شود چالشی برای درمان بیماران کرونایی محسوب می‌شود.

به گزارش ” پیام خاوران “، مسعود ضیائی با اشاره به اینکه ۱۳ تخت آی سی یو بیمارستان ولیعصر بیرجند پر است گفت: دو آی سی یو دیگر نیز با ظرفیت هر کدام ۶ تخت داریم که این دو بخش هم تکمیل است.

 

ضیائی با اشاره به روند شیوع کرونا در ماه‌های اخیر، تصریح کرد: در اردیبهشت تنها یک بیمار مبتلا به کرونا در بخش آی سی یو به مدت یک ماه بستری بود و سایر بخش‌های کرونا خالی بود، اما در حال حاضر وضعیت اشغال تخت ها و نوع بیماران فرق کرده است.

 

وی تصریح کرد: در گذشته غالب بیماران مسن و دارای بیمار زمینه ای بود، اما اکنون چند بیمار جوان و بدون سابقه بیماری زمینه‌ای داریم که با عفونت شدید بستری شده است‌.

 

بیشتر بخوانید 

چه کسانی در اولویت تزریق واکسن آنفلوانزا هستند؟

جنگ کرونا و کادر درمان خراسان جنوبی به اوج رسیده؟

 

رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به ارائه خدمات درمانی به این بیماران و اینکه با مراقبت‌های پزشکی صورت گرفته در حال انتقال برخی بیماران از آی سی یو به بخش هستیم، گفت: مشکلات وجود آمده برای این بیماران ناشی از دیر مراجعه کردن به بیمارستان است.

 

ضیائی با تاکید بر اینکه دیر آمدن، بیمارستان هراسی و شایعاتی که پیرامون این مسئله منعکس می‌شود چالشی برای درمان بیماران کرونایی محسوب می‌شود، افزود: حال بیماری که در بیمارستان خوب نشود، مطمئنا در منزل هم خوب نخواهد شد.

 

وی با بیان اینکه مراجعه به موقع بیماران به بیمارستان ضامن سلامتی خود، دیگران و کاهش زحمات کادر درمان می‌شود، گفت: مراجعه دیرتر به بیمارستان باعث مشکلاتی از جمله به خطر انداختن سلامتی خود، اطرافیان، مدافعین سلامت و گسترش شیوع بیماری می‌شود.

بیشتر بخوانید   گردشگری| شوکت آباد بیرجند دیگر آباد نیست/ قفل کرونا بر درب عمارت

 

رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با تاکید بر اینکه بسیاری از افراد جوان به کرونا مبتلا می شوند، افزود: با رعایت ماسک زدن، فاصله گذاری اجتماعی و مراجعه به پزشک می توان از انتقال گسترده کرونا جلوگیری کرد.

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

 

ضیائی یادآور شد: احساس تنگی نفس، تندتند نفس کشیدن، درد قفسه سینه، تب مداوم و… از علائم جدی شک به کرونا است و حتما باید به بیمارستان مراجعه کرد.

انتهای پیام/102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها