اخبارکوتاه شهرستان‌های خراسان جنوبی || 23تیرماه1400

گروه شهرستانهای پایگاه خبری” پیام خاوران”درراستای رسالت خبری و اطلاع رسانی خودگزیده اخبارکوتاه شهرستانها، بخشها و دهستانهای تابعه را دربخشهای سیاسی ،فرهنگی،اجتماعی،اقتصادی،شهری و… منتشر می کند.

به گزارش پایگاه خبری ” پیام خاوران ” اقدامات متعدد در سطح شهرستان استان خراسان جنوبی صورت گرفته که در قالب اخبار کوتاه منتشر می شود.

روابط عمومی ادارات ونهادهای در شهرستانها می توانند اخبار وگزارشات خود را از طریق پیام رسان تلگرام یا سروش به شماره ۰۹۰۳۰۶۴۳۸۱۹ تحریریه شهرستانهای” پیام خاوران “ ارسال نمایند.

 

درمیان| سازه های آبخیزداری ضامن جان دو قنات در شهرستان درمیان شد

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان درمیان از اتمام دو سازه ی آبخیزداری در این شهرستان خبرداد و گفت: عملیات اجرایی سازه ی سنگ و ملات سرریز در بالا درست قنات نصرآباد روستای نگینان حوزه ی فخرود به پایان رسید.

مرادی افزود: برای اجرای این سازه بیش از 240 میلیون تومان هزینه شده است که علاوه بر احیای قنات روستای پایین دست بیش از 300 نفر از مزایای آن بهرهمند می‌شوند.

وی با اشاره به لزوم اجرای بیشتر این سازه ها برای نجات جان قنات ها بر اثر خشکسالی ادامه داد: یک سازه ی دیگر نیز با حجم خاکریز 21 هزار متر مکعب در روستای دره عباس با اعتبار 550 میلیون تومان احداث شد.

به گفته وی این سازه نیز یک قنات را در روستای پایین دست تحت تاثیر قرار می دهد که 60 خانوار از آن بهره مند می شوند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان درمیان گفت: این سازه با مشارکت بنیاد علوی در حوزه ی فخرود اجرا شده است که با توجه به مشارکت مطلوب بین این بنیاد و اداره ی منابع طبیعی این مشارکت ها ادامه خواهد داشت.

مرادی افزود: هنوز در بیشتر عرصه‌های منابع طبیعی این شهرستان به تعداد زیادی از سازه‌های بزرگ و کوچک آبخیزداری نیاز داریم و برای احداث این سازه‌ها نیاز است کارهای مطالعاتی انجام شود که بر این اساس امیدواریم با اختصاص اعتبارات کارهای مطالعاتی این عرصه‌ها را انجام دهیم و سازه‌ها را اجرایی کنیم.

وی با اشاره به اینکه در قنواتی که بالادست آنها سازه آبخیزداری احداث شده اضافه کرد: اگر سازه حتی یک مرتبه هم آبگیری شده باشد، بسته به نوع سازه، خشکسالی ۲ تا سه سال باعث کاهش دبی آب قنوات نخواهد شد.

بیشتر بخوانید   روستای خواجه دو چاهی شهرستان نهبندان از اینترنت پرسرعت برخوردار شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان درمیان اظهار داشت: احداث سازه‌های آبخیزداری در بالادست قنوات و آبگیری آنها علاوه بر مهار روان‌آب و سیلاب و کاهش خسارت آن به اراضی کشاورزی، با افزایش دبی آب قنوات باعث رونق کشاورزی و خوشحالی کشاورزان شده است.

 

نهبندان| برپایی بیمارستان صحرایی کرونایی در شهر نهبندان

فرماندار نهبندان از برپایی بیمارستان صحرایی ٧٠ تختخوابی ویژه‌ بستری و درمان بیماران کرونایی خبر داد و گفت: این بیمارستان صحرایی مجهز به دستگاه اکسیژن ساز است.

مجید بیکی افزود: از فردا تیمی ۴۰ نفره با استقرار این بیمارستان صحرایی ۲۴۰۰ مترمربعی واقع در ضلع غربی و جنوبی بیمارستان نهبندان به بیماران کرونایی خدمت رسانی می‌کنند.

وی با اشاره به افزایش آمارهای ابتلاء و بستری بیماران مبتلا به کرونا در این شهرستان، گفت: در روزهای اخیر شمار بیمارانی که به بیمارستان برای بستری مراجعه می‌کنند افزایش یافته تا جایی که ۳٢نفر بستری هستند و اکنون بیمارستان نهبندان برای بیمار مبتلا به کرونا تخت خالی ندارد.

فرماندار نهبندان با تأکید بر رعایت و نظارت جدی ضوابط بهداشتی توسط مسئولان و مردم ادامه داد: همه بخش هایی که مسئولیت مدیریت بیماری کرونا دارند باید به شکل جدی تر فضای نظارتی قوی در شهرستان را راه اندازی کنند، چرا که دستور العمل‌ها در اختیار مسئولین است و همه موظف به رعایت دستور العمل ها هستند.

بیکی از تشدید رعایت دستورالعمل‌های کرونایی در شهرستان نهبندان از ۲۰ تیر خبر داد و افزود: تالارها، پارک‌ها و رستوران‌ها تعطیل هستند و برگزاری جلسات با عدم رعایت دستور العمل ها به کمک دادستان ممنوع اعلام شده است.

وی از فعالیت رستوران‌ها به صورت بیرون بر در شهرستان نهبندان خبر داد و یادآور شد: نیروهای ادارات شهرستان با ۳۰ درصد ظرفیت و با تشخیص مدیر مجموعه به مردم خدمات ارائه خواهند داد.

 

خوسف| اختصاص ۳۱ میلیارد تومان اعتبار به شهرستان خوسف

بیشتر بخوانید   اختصاص35 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه تخت های فعال بیمارستان نهبندان

فرماندار خوسف از اختصاص ۳۱میلیارد و ۴۱۶میلیون تومان اعتبار به شهرستان خوسف خبر داد و گفت: این اعتبار برای تکمیل ۱۵۱ پروژه در نظر گرفته می شود.

محمدعلی آخوندی در کمیته برنامه ریزی شهرستان خوسف اظهار کرد: 31میلیارد و 416میلیون تومان اعتبار به شهرستان خوسف اختصاص یافته است.

فرماندار خوسف با بیان  اینکه  این اعتبار برای تکمیل 151 پروژه شهرستان خوسف در نظر گرفته خواهد شد، گفت: این میزان اعتبار با توجه به جمعیت شهرستان اندک است و باید پراکندگی شهرستان علاوه بر شاخص جمعیت در توزیع اعتبارات در نظر گرفته شود.

آخوندی با بیان اینکه جمعیت به عنوان یکی از اصلی ترین شاخص های توزیع اعتبارات در نظر گرفته می شود، افزود: خوسف به عنوان سومین شهرستان وسیع استان تنها 6 درصد اعتبارات را دریافت می کند.

وی در ادامه میزان اعتبار تخصیصی از محل اعتبارات تملک دارایی ها را چهار میلیارد و ۶۷۸ میلیون تومان و از محل سه درصد نفت هشت میلیارد و ۷۰میلیون تومان عنوان کرد و گفت: همچنین از محل اعتبارات متوازن ۱۸ میلیارد تومان، الزامات اجرای طرح های هادی ۴۷۱ میلیون تومان و ۱۹۷ میلیون تومان نیز به پایگاه های بسیج و حوزه های علمیه اختصاص یافته است.

فرماندار خوسف با تأکید بر جذب اعتبارات ملی و استانی توسط مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان، بیان کرد: جذب اعتبارات ملی و استانی توسط دستگاه های اجرایی به عنوان یکی از مهمترین ملاک های ارزیابی مدیران شهرستان در نظر گرفته خواهد شد.

آخوندی با بیان اینکه در سال گذشته نیز ۵۲ درصد اعتبارات در نظر گرفته شده تخصیص یافته است، ادامه داد: از۳۰ میلیارد و 132 میلیون تومان، ۱۵ میلیارد و 756 میلیون تومان تخصیص یافته است.

وی با اشاره به اعتبارات اندک شهرستان خوسف، گفت: با حمایت از سرمایه گذاری های بخش خصوصی می توان زمینه ایجاد کارخانه های صنعتی و تولیدی را فراهم کرد، این مهم باید یکی از اولویت ها باشد.

فرماندار خوسف در ادامه تکمیل شبکه های آب شرب و احیا و مرمت قنوات، تامین زیرساخت های طرح های صنعتی و تولیدی را سه اولویت مهم در تخصیص اعتبارات دانست و گفت: شهرستان خوسف با ایجاد و احداث کارخانه های متعدد در آینده نزدیک به عنوان یکی از بزرگترین شهرستان های صنعتی خراسان جنوبی مطرح خواهد شد.

بیشتر بخوانید   6 بیمار نیازمند با اهدای عضو جوان خوسفی زندگی دوباره یافتند

وی ضمن انتقاد از میزان اعتبار اختصاص یافته به شهرستان خوسف، افزود: خوسف بیش از 200 روستا و آبادی دارای سکنه دارد که با این میزان اعتبار بسیاری از پروژه ها اجرایی نخواهد شد.

 

بشرویه| طرح «حجاب من، وقار من» در شهرستان بشرویه برگزار می شود

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی بشرویه از برگزاری طرح «حجاب من، وقار من» در شهرستان بشرویه به مناسبت هفته عفاف و حجاب برای دانش آموزان دختر خبر داد.

طیبه صافی اظهار داشت: به مناسبت هفته عفاف و حجاب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بشرویه تصمیم گرفته است تا طرح «حجاب من؛ وقار من» را برگزار کند.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی بشرویه با بیان اینکه طرح «حجاب من؛ وقار من» ویژه نوجوانان و جوانان است، گفت: دانش آموزان دختر با حجاب کامل برای شرکت در این طرح باید وصیت نامه یکی از شهدای عزیز را که در مورد حجاب توصیه کرده است، انتخاب کنند و همان قسمت متن وصیت نامه را خودشان بخوانند و در قالب فیلم حداکثر دو دقیقه ای به شماره09331664428 در ایتا و تلگرام ارسال کنند.

وی به هدف از برگزاری این طرح اشاره کرد و افزود: هدف از اجرای این طرح، آشنایی دانش آموزان دختر با وصیت نامه شهدا و آگاهی از ارزش عفاف و حجاب در نگاه شهدای شهرستان بشرویه است.

صافی عنوان کرد: علاقمندان برای شرکت در طرح «حجاب من؛ وقار من» تا 25 تیرماه مهلت دارند تا فیلم های خود را ارسال کنند.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی بشرویه گفت: اختتامیه این طرح همزمان با هفته ولایت و امامت برگزار می شود و پس از بررسی آثار به سه اثر برتر جوایزی به همراه لوح تقدیر اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها