اقامت 22هزار و 249 نفر روز در مدارس خراسان جنوبی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از اقامت 22هزار و 249 نفر روز در مدارس استان خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، سیدعلیرضا موسوی نژاد، در بازدیداز پایگاه اسکان نوروزی شهرستان بیرجند، اظهار داشت: برای اسکان مسافرین فرهنگی استان،درایام نوروز،131آموزشگاه با 941 کلاس درس، با درجه بندی«ویژه»،«الف»و«ب»تجهیز و برای اقامت میهمانان نوروزی آماده شده است.

وی با اشاره به همکاری 306 نفر از کادراداری و آموزشی استان با ستاد اسکان نوروزی آموزش و پرورش،درخراسان جنوبی، تصریح کرد: در صورت افزایش تعداد مسافرین تعداد مدارس ستاد اسکان نیزافزایش خواهد یافت.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره با استقبال از 18 هزار و 199 نفر میهان نوروزی، در قالب 4 هزار و 356 خانوار از 27 اسفندسال گذشته لغایت سوم فروردین جاری، عنوان کرد: از مجموع 941 کلاس درس تجهیز شده 113 کلاس با درجه«ویژه» 288 کلاس با درجه «الف»و 540 کلاس نیز با درجه«ب» در نظر گرفته شده است.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان جنوبی،با اشاره به اقامت 22هزار و 249نفر روز مسافر فرهنگی در بازه زمانی یاد شده در پایگاه های ستاد اسکان آموزش و پرورش استان تأکید کرد: خراسان جنوبی، در رتبه چهاردم استان های کشور به جهت پذیرش همکاران فرهنگی قرار دارد.

موسوی نژاد،بابیان این که ثبت نام اینترنتی مسافرین نوروزی از 20 اسفند ماه در سامانه اسکان آموزش و پرورش به آدرسesksn.medu.ir آغاز شده است، خاطر نشان کرد: یکی دیگر از برنامه های آموزش و پرورش در ایام نوروز1402 توانمند سازی علمی، فرهنگی و عقیدتی دانش آموزان استان است و به این منظور طرح اعتکاف علمی دانش آموزان، در مدارس استان اجرا می شود.

اسکان 5هزار و 881مسافر فرهنگی در پایگاه های اسکان نوروزی خراسان جنوبی

بیشتر بخوانید   تمدید و اخذ 6 گواهینامه بین المللی سیستم های مدیریتی توسط شرکت گاز خراسان جنوبی

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی همچنیندر بازدید از پایگاه اسکان نوروزی شهرستان طبس گفت: تا صبح 29 اسفند یک هزار و 530 خانواده فرهنگی به میزان 5 هزار و 881 نفر در پایگاه های ستاد اسکان نوروزی آموزش و پرورش پذیرش شده و اسکان یافته اند.

موسوی نژاد اظهار داشت: در حال حاضر 47 مدرسه با 370 کلاس درس برای استقبال از مسافرین نوروزی دارالعباده طبس در دو شهر طبس و دیهوک در نظر گرفته شده است که با افزایش تعداد مسافرین این آمار قابل افزایش است.

وی، با اشاره به همکاری 130 نفر از مجموعه اداری و آموزشی شهرستان طبس به عنوان عوامل اجرایی این 2 پایگاه، اظهار کرد: از مجموع 47 مدرسه پایگاه  های اسکان شهرستان طبس، 7مدرسه در شهر دیهوک و مابقی در شهر طبس و مناطق تاریخی و گردشگری این شهرستان قرار دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این که شهرستان طبس به دلیی موقعیت خاص جغرافیایی، شرایط اقلیمی و بافت تاریخیی خود، دارای آثار گردشگری، تاریخی و آثار طبیعی فراورانی است که مورد استقبال مسافرین و میهمانان نوروزی قرار می گیرد، ار این رو شهرستان طبس به عروس ایران شهرت یافته است.

به گفته موسوی نژاد،باغ گلشن،ارگ قدیم،امامزاده حسین بن موسی الکاظم،طاق شاه عباسی،سد کریت اصفهک،کال جنی روستای ازمیغان چشمه آبگرم مرتضی علی،کویر حلوان و پناهنگاه حیات وحش نایبندان از معروفترین جاهای دیدنی تاریخی و فرهنگی طبس به شمار می روند.

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها