15 مهر، آخرین موعد ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده فصل تابستان 1402

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی از آخرین موعد ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده فصل تابستان 1402 خبر داد و گفت: از ابتدای امسال 684 میلیارد ریال به عنوان مالیات سلامت و 75 میلیارد ریال برای توسعه ورزش واریز شده است.

به گزارش “پیام خاوران“، علی کریمدادی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 15 مهرماه سال جاری آخرین موعد ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده فصل تابستان 1402 به صورت الکترونیک و مراجعه به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور به آدرس my.tax.gov.ir  است و تقاضای ما از فعالان اقتصادی این است که انجام آن را به روزهای پایانی مهلت قانونی موکول نکنند و در صورت داشتن هر گونه سئوال و ابهام، مراتب را سریعاً از ادارات امور مالیاتی محل سکونت پیگیری کنند.

وی افزود: از محل مالیات و عوارض وصول شده در نظام مالیات بر ارزش افزوده در 5 ماهه نخست سال جاری، مبلغ 561 میلیارد ریال به حساب شهرداری‌ها، مبلغ 301 میلیارد ریال به حساب دهیاری‌ها، 31 میلیارد ریال به حساب مناطق فاقد دهیاری و حدود 100 میلیارد ریال به حساب مناطق عشایری استان به صورت ماهانه واریز شده که در مجموع نسبت به مدت مشابه سال قبل 112 درصد رشد داشته است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی گفت: در این مدت، مبلغ 684 میلیارد ریال به عنوان مالیات سلامت، مبلغ 75 میلیارد ریال به عنوان توسعه ورزش مدارس، ورزش همگانی، ورزش روستایی و عشایری، ورزش بانوان و زیرساخت‌های ورزش به‌ویژه در حوزه جانبازان و معلولان، و مبلغ 11 میلیارد ریال به عنوان ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی ‌‌واقع در محدوده و خارج از محدوده شهرها به حساب دستگاه‌های اجرایی متولی استان واریز شده است.

کریمدادی از تمدید مهلت بخشودگی جرایم مالیاتی قابل بخشش تا پایان مهرماه سال 1402 خبر داد و گفت: برابر دستورالعمل جدید سازمان امور مالیاتی کشور، بخشودگی جرایم مالیاتی قابل بخشش با شرایط ذیل تا پایان مهرماه سال 1402 تمدید شده است.

بیشتر بخوانید   ۶۰ میلیاردتومان سهمیه قیر رایگان برای معابر روستایی اختصاص یافت

وی افزود: برابر این دستورالعمل، جرایم قابل بخشش مالیات و عوارض هر سال یا دوره مالیاتی برای مؤدیانی که نسبت به پرداخت بدهی سال یا دوره مربوط تا پایان مهرماه سال جاری اقدام کنند، در زمینه اشخاص حقیقی تا سقف 750 میلیون ریال (75 میلیون تومان) و در مورد اشخاص حقوقی تا سقف یک میلیارد و 500 میلیون ریال (150 میلیون تومان)، بخشوده می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی ادامه داد: در زمینه سایر مؤدیان نیز جرائم مالیاتی قابل بخشش بر حسب میزان جریمه و سال تعلق جرائم، حداقل 50 درصد جرائم مورد بخشودگی قرار می‌گیرد. لذا مؤدیان مالیاتی می‌توانند با توجه به مهلت محدود باقیمانده تا پایان مهرماه سال جاری، با مراجعه به ادارات امور مالیاتی محل سکونت خود، از این شرایط و تسهیلات استفاده کنند.

انتهای پیام/102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها