نماینده نهبندان، رئیس کمیته هسته‌ای کمیسیون انرژی مجلس شد

مصطفی نخعی نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه با رای اکثریت اعضای کمیسیون به عنوان رئیس کمیته هسته‌ای و انرژی‌های نو کمیسیون انرژی مجلس انتخاب شد.

به گزارش “پیام خاوران”، مصطفی نخعی نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با رای اکثریت اعضای کمیسیون به عنوان رئیس کمیته هسته‌ای و انرژی‌های نو کمیسیون انرژی مجلس انتخاب شد. این کمیته یکی از ۵ کمیته مهم تخصصی ذیل کمیسیون انرژی است که نقش مهمی در پیگیری و تصویب قوانین جدید و نظارت بر اجرای مصوبات قبلی در حوزه هسته‌ای و انرژی‌های تجدیدپذیر بر عهده دارد.

نظارت بر چگونگی اجرای قانون اقدام راهبردی مصوب مجلس یازدهم، پیگیری تصویب طرح توسعه کاربردهای صلح‌آمیز هسته‌ای در مجلس دوازدهم و تلاش برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر با استفاده از ساز و کارهای قانونی موجود، از جمله مهمترین مسائل پیش روی کمیته هسته‌ای و انرژی‌های نوی کمیسیون انرژی مجلس فعلی خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از معرفی رئیس و اعضای کارگروه‌های تخصصی کمیسیون انرژی مجلس خبر داد و گفت: در کارگروه‌ نفت و فرآورده‌های نفتی، محمد کعب عمیر به عنوان رئیس و فرهاد شهرکی، غلامرضا دهقان ناصرآبادی، عبدالحسین همتی و موسی احمدی به عنوان عضو انتخاب شدند.

جلیل مختار بیان کرد: در کارگروه‌ گاز و پتروشیمی، فتح‌الله حسینی به عنوان رئیس و سیدموسی موسوی، جواد سعدون‌زاده، امید کریمیان، رمضانعلی سنگدوینی، منصور شکرالهی به عنوان اعضا معرفی شدند. در کارگروه‌ آب، سدها و نیروگاه‌های برق‌آبی مهدی کوچک‌زاده به عنوان رئیس و محمد رشیدی، حمیدرضا عزیزی فارسانی، رضا سپهوند، محمد بهرامی سیف‌آبادی به عوان اعضا معرفی شدند.

وی افزود: در کارگروه‌ برق، احمد مرادی به عنوان رئیس و مالک شریعتی‌نیاسر، سید اسماعیل حسینی، جلیل مختار به عنوان اعضا انتخاب شدند. در کارگروه‌ هسته‌ای و انرژی‌های نو نیز مصطفی نخعی به عنوان رئیس و روح‌الله متفکرآزاد، منصور شکرالهی به عنوان اعضا معرفی شدند.

بیشتر بخوانید   مصوبات سفر مقام معظم رهبری و طرح توسعه نهبندان و سربیشه اجرا نشده است/نهبندان سی تی اسکن ندارد

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کاندیداهای عضویت در شوراها، حساب‌های سرمایه‌گذاری، ستادهای راهبردی و کارگروه‌های مرتبط با حوزه انرژی با در نظرگرفتن تخصص و تجربه، برای انتخاب در صحن مجلس به هیئت‌رئیسه معرفی شدند که اسامی آن‌ها به شرح زیر است:

حساب سرمایه‌گذاری نفت و گاز: مالک شریعتی‌نیاسر و محمد رشیدی.

ستاد راهبردی تجارت منطقه‌ای انرژی: مصطفی نخعی، روح‌الله متفکرآزاد.

شورای‌ عالی انرژی: سید اسماعیل حسینی، محمد طلا مظلومی.

کارگروه تعیین بهای برق صنایع: سید موسی موسوی، جلیل مختار.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد:  منصور شکرالهی نیز به‌عنوان نماینده حقوقی کمیسیون انرژی در کمیسیون اصل ۹۰ انتخاب و معرفی شد.

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها