افزایش مشترکان آب بیرجند؛ رشد ۲ درصدی مصرف در خراسان جنوبی
مدیرعامل آبفا از افزایش ۵ هزار مشترک در بیرجند و ضرورت صرفهجویی برای عبور از پیک مصرف خبر داد.
مدیرعامل آبفا از افزایش ۵ هزار مشترک در بیرجند و ضرورت صرفهجویی برای عبور از پیک مصرف خبر داد.
شهردار بیرجند گفت: حدود 150 کیلومتر شبکه آبیاری نوین اجرا شد که منجر به صرفهجویی 500 هزار مترمکعب آب شد
شرکت گاز استان خراسان جنوبی با هدف کاهش چشمگیر مصرف انرژی و تحقق سیاستهای مدیریت سبز، 16 گرمکن گازی پرمصرف را با 15 دستگاه گرمکن الکتریکی (هیت باکس) جایگزین کرد که موجب صرفهجویی 581 هزار متر مکعب گاز تنها در فاز اول شد.
شرکت گاز خراسان جنوبی با اعلام آمادگی کامل برای مدیریت مصرف در زمستان 1404، از الزام تمامی دستگاههای اجرایی استان به کاهش حداقل 20 درصدی مصرف گاز نسبت به دوره مشابه سال 1401 خبر داد.
پایداری هوای گرم در خراسان جنوبی موجب افزایش مصرف برق شده و رکورد سال های قبل را شکسته است.
اجرای طرح تعدیل روشنایی در خراسان جنوبی در یک ماه گذشته، سبب صرفه جویی ۳۸۶ مگاوات ساعت در مصرف برق شد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: با توجه به برودت هوا در سطح کشور و افزایش مصرف گاز و همچنین محدودیت تولید برق در نیروگاهها نیاز است مشترکان در مصرف برق صرفه جویی کنند.
مشترکان صنعت برق برای کاهش هزینه قبض برق خود از یک طرف و مدیریت مصرف از طرف دیگر میتوانند با چند راهکار ساده که نیازی به هزینه کردن هم ندارد صرفهجویی لازم را اعمال کنند.
رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: با اجرای سیستمهای آبیاری نوین در ۳۴ هزار هکتار از اراضی خراسان جنوبی، ۱۱۴ میلیون متر آب در مصرف آب، صرفه جویی شد.
مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی از مشترکین گاز طبیعی در استان تقاضا کرد با قید فوریت مدیریت مصرف و صرفه جویی گاز طبیعی را در راستای تامین گاز پایدار در دستور کار خود قرار دهند.