۶۵ درصد اصناف خراسان جنوبی کد بهداشتی دریافت کردند

رییس اتاق اصناف خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۶۵ درصد اصناف استان با مراجعه به سامانه مربوطه کد بهداشتی لازم برای شروع فعالیت خود را دریافت کرده‌اند.

به گزارش “پیام خاوران “ رضا علیزاده اظهار داشت : صنوف کم‌خطر می‌توانند با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir مراجعه و پس از دریافت کد بهداشتی و نصب آن در محل کار، فعالیت خود را آغاز کنند.

 

وی بیان کرد: البته از روز گذشته با توجه به حجم بالای مراجعه به سایت مدنظر برای دریافت کد بهداشتی، برخی اصناف با مشکلاتی رو به رو شده‌اند و نمی‌توانند کد دریافت کنند.

 

رییس اتاق اصناف خراسان جنوبی اظهار داشت: مقرر شد دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در اسرع وقت نسبت به رفع اشکال این سامانه اقدام کند تا تمامی صنوف بتوانند با دریافت کد بهداشتی به فعالیت خود ادامه دهند.

 

وی تصریح کرد: براساس مصوبه ستاد ملی کرونا گشت‌های مشترک بازرسی و نظارت متشکل از اداره اماکن، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی بر اجرای این طرح نظارت دارند.

 

علیزاده گفت: صنوفی که بدون داشتن کد بهداشتی یا مجوز لازم فعالیت داشته باشند ابتدا تذکر دریافت می‌کنند و در مراحل بعد نسبت به پلمب واحد صنفی اقدام خواهد شد.

 

طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در جامعه از بامداد جمعه هشتم فروردین ماه جاری در سراسر کشور اجرا و تا ۲۰ فروردین تمدید شد.

 

با مصوبه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا طرح فاصله‌گذاری هوشمند از روز شنبه (۲۳ فروردین) در سراسر کشور اجرا شد و در این مرحله صنوف کم‌خطر با کسب مجوز لازم و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مجاز به فعالیت هستند.

 

۱۱ گروه پرخطر شامل فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای به غیر از فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی، بهداشتی و شوینده، پاساژ و مجتمع‌های تجاری و بازارهای مرکزی مسقف، آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی، آموزشگاه‌های رانندگی، رستوران، اغذیه‌فروشی، طباخی و فست‌فود، گرمابه، سونا و ماساژ، روزبازارها و نمایشگاه‌ها، مراکز بازی و تفریحی و گیم‌نت، باشگاه‌های ورزشی و بدنسازی، تالار پذیرایی و سالن مراسم، قهوه‌خانه، چایخانه و تریا مشمول این طرح نیستند و تا اطلاع ثانوی امکان بازگشایی واحدهای خود را ندارند، البته مطابق مصوبه ابلاغی، رستوان و غذای آماده (صرفاً بیرون‌بر) مجاز به فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید   جابجایی 198 هزار و 784 مسافر در خراسان جنوبی

منبع :ایرنا

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها