کلاس‌های حضوری در خراسان جنوبی به صورت زوج و فرد است

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در مدارسی که قرار است کلاس حضوری تشکیل شود ولی تعداد دانش‌آموزان از حد نصاب بیشتر است، کلاس‌ها به ‌صورت یک روز در میان تشکیل می‌شود.

به گزارش “پیام خاوران “ ، محمدعلی واقعی روز یکشنبه با اشاره به اجرای طرح زوج و فرد در مدارس گفت: دانش‌آموزان در این گونه مدارس به ۲ بخش تقسیم می‌شوند.

وی اظهار داشت: سه اصل حفظ سلامت دانش‌آموزان، تداوم آموزش و عدم جایگزینی آموزش حضوری مهمترین اصول آموزش ‌و پرورش استان برای آغاز سال تحصیلی است.

وی افزود: اصل بر حفظ سلامت دانش‌آموزان است و سعی آموزش ‌و پرورش این است که سلامت آنان به خطر نیفتد.

دبیر شورای آموزش ‌و پرورش خراسان جنوبی، نبود وقفه در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان را اصل و هدف مهم دیگر آموزش و پرورش خراسان جنوبی عنوان کرد و گفت:  از آنجا که ارتباط دانش‌آموزان و معلم و حتی بازی‌های درون مدارس کارکرد تربیتی دارد، در حال حاضر گزینه‌ای که بتواند چیزی جایگزین آموزش حضوری باشد، وجود ندارد.

وی بر ارائه برنامه آموزشی برای یکایک دانش‌آموزان استان تاکید کرد و افزود: سال تحصیلی گذشته دوسوم تدریس انجام ‌شده بود که با شیوع کرونا مواجه شدیم؛ از این روز امروز رعایت این اصل مهم که همه دانش‌آموزان باید از آموزش استفاده کنند؛ لازم و ضروری است و تنها راه تحقق آن برنامه‌ریزی مدون جامع و دقیق است تا تمامی دانش‌آموزان حتی کسانی که به دستگاه هوشمند و اینترنت دسترسی ندارند؛ به خدمات آموزشی، پرورشی و تربیتی دسترسی داشته باشند.

واقعی بیان کرد: در مدارس کم جمعیت، کلاس‌ها می‌تواند در فضای باز و در حیاط مدرسه تشکیل شود؛ از این رو بخشی از این برنامه‌ها به شهرستان‌ها و مدیران مدارس در شهرستان‌ها و مناطق دارای وضعیت زرد، تفویض اختیار شده که مدارس متناسب با وضعیت خود درباره تشکیل کلاس‌ها تصمیم بگیرند.این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی؛ با بیان این که معلمان استان در جهادی آموزشی بعد از تعطیلی مدارس به دلیل کرونا مانع از تعطیلی آموزش شدند؛ بیان کرد:  این موضوع باعث تعامل بهتری میان معلمان،دانش‌آموزان و اولیای آن ها شد.

بیشتر بخوانید   سه هزار و ۷۷ اظهارنامه صادراتی در خراسان جنوبی صادر شد

وی گفت: مدارس و نظام آموزش و پرورش یکی از جاهایی بود که از شیوع کرونا آسیب جدی دید ولی با اقدام انقلابی و مدیریت جهادی فرهنگیان استان اعم از مسوولان ستادی، مدیران مدارس، معلمان و همراهی اولیا، استان یکپارچه مدرسه شد.

براساس تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا شروع سال تحصیلی مدارس ۱۵ شهریور است و همه دانش‌آموزان باید تحت آموزش قرار بگیرند اما کیفیت عرضه خدمات آموزشی می‌تواند به صورت حضوری، نیمه حضوری، تلویزیونی، بسته‌های آموزشی یا شبکه شاد باشد.

تصمیم‌گیری در این باره بر مبنای وضعیت سه‌گانه قرمز، زرد و سفید مناطق مختلف کشور انجام می‌شود.

براساس آخرین آمار ۱۷۸ هزار دانش‌آموز در ۲ هزار و ۷۵۰ آموزشگاه ۱۱ شهرستان استان خراسان جنوبی تحصیل می‌کنند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها