بیش از ۲۵۲ میلیارد ریال تسهیلات کرونا در بیرجند پرداخت شد

فرماندار بیرجند گفت: از ابتدای امسال تاکنون هزار و ۸۳۷ متقاضی در شهرستان بیرجند موفق به دریافت تسهیلات دوران کرونا به مبلغ ۲۵۲ میلیارد و هفت میلیون ریال شده‌اند.

به گزارش “پیام خاوران” ، علی ناصری در سومین نشست گروه کاری اشتغال شهرستان بیرجند، عملکرد این شهرستان را در جذب تسهیلات دوران کرونا قابل قبول ارزیابی کرد و گفت: به همت دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل، ۷۰ درصد تسهیلات درخواستی متقاضیان در این بخش پرداخت شده و بیرجند در جایگاه اول رتبه‌بندی شهرستانی قرار گرفته است که به نسبت میانگین استان در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

وی بر لزوم تقویت نظارت بر طرح‌های بهره‌مند از تسهیلات اشتغال پایدار در تاکید کرد و گفت: تاکنون ۲۶۷ بازدید از این طرح‌ها توسط تیم نظارت شهرستان صورت گرفته است که باید با تعامل بیش از پیش دستگاه‌ها و بانک‌های عامل این مهم نیز استمرار یافته و تقویت شود.

فرماندار بیرجند درخصوص اعتبارات اشتغالزایی بند (ب) تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۹۹ نهادهای حمایتی گفت: از مجموع ۲۲۶ میلیارد ریال سهمیه کمیته امداد شهرستان بیرجند در این بخش؛ ۱۹۳ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال ابلاغ شده است و تاکنون ۷۸ طرح به مبلغ ۳۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال در شهرستان از این تسهیلات بهره‌مند شده‌اند.

 

بیشتر بخوانید

تخصیص اعتبارات در بیرجند نگاه ویژه‌ای می‌طلبد

 

وی افزود: از مجموع ۶۵ میلیارد ریال سهم اعتبارات اشتغالزایی بند (ب) تبصره ۱۶ نهاد حمایتی بهزیستی مبلغ ۵۵ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال ریال ابلاغ شده است و تاکنون ۲۳ طرح به مبلغ ۱۰ میلیارد ریال از این تسهیلات بهره‌مند شده‌اند.

ناصری از تعهد سه هزار و ۵۲۶ مورد اشتغال شهرستان بیرجند برای ثبت اطلاعات اشتغالزایی در سامانه رصد خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۹۳۹ مورد اشتغال توسط دستگاه‌های اجرایی مرتبط تایید و در سامانه رصد ثبت شده است که این رقم معادل ۲۷ درصد تعهد شهرستان در سال ۹۹ است.

بیشتر بخوانید   4 میلیارد تومان غرامت به کشاورزان خسارت دیده خراسان جنوبی پرداخت شد

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود با تلاش مضاعف دستگاه‌های اجرایی تعهد شهرستان بیرجند در این بخش نیز محقق شود.

 

 جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید.

 

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و بیرجند مرکز آن است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها