اکران فیلم هِناس در جشنواره بین المللی فیلم فجر در بیرجند

فیلم هِناس که از لحظات سخت و پر استرس زندگی شهید رضایی‌نژاد و مبارزه مقابل تهدیدهای دشمن است در قالب جشنواره بین المللی فیلم فجر در بیرجند اکران شد.

به گزارش “پیام خاوران“، «هِناس» در جشنواره بین‌المللی فیلم فجر اکران شد. این فیلم به کارگردانی حسین دارابی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفاه یکی از آثار هنری است که به همت سازمان سینمایی حوزه هنری تولید شده و در سینما بهمن بیرجند با استقبال پرشور مردم این شهرستان مواجه شد.

 «هِناس» فیلمی از لحظات سخت و پر استرس زندگی شهید رضایی‌نژاد، ایستادگی و مبارزه مقابل تهدید‌های دشمن و محکم ایستادن‌ روی آرمان‌های یک دانشمند هسته‌ای کشورمان است که به همت حوزه هنری تهیه و تولید شده است.

فیلم «هناس» هرچند داستانی عاشقانه دارد اما دست روی یکی از جنایت‌های تروریستی دهه ۹۰ گذاشته و روایتی تکان‌دهنده از آن ارائه کرده است.

«هِناس» در ژانر درام اجتماعی، روایتی آزاد از زندگی شهره پیرانی، همسر شهید داریوش رضایی‌نژاد دانشمند هسته‌ای است که حدود ۱۰ سال پیش، همسرش در یک ترور شهری توسط دشمنان در مقابل چشمان خانواده به شهادت رسید.

مریلا زارعی در این فیلم پرتره شهره پیرانی و بهروز شعیبی پرتره داریوش رضایی‌نژاد را زندگی می‌کنند و وحید رهبانی، سولماز غنی، امین میری، علیرضا نایینی و کوثر حیدری (هنرپیشه خردسال) با هنرمندی سیاوش طهمورث از دیگر بازیگران «هناس» هستند.

این فیلم سینمایی محصول سازمان سینمایی سوره حوزه هنری است که در چهلمین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد.

«هِناس» علی‌رغم نقاط ضعف کوچکش، فیلم ارزشمند و در خور ستایش است که تلاش دارد قهرمانان گمنام این سرزمین را به مردم بشناساند.

قهرمانانی که زندگی خویش را فدای عزت و سرافرازی سرزمینشان کرده تا بتوانند ایران سربلند داشته باشند.

جلسه آموزشی جشنواره سرود شهید سیدمرتضی آوینی برگزار شد

بیشتر بخوانید   مراسم بزرگداشت یوم الله ۱۳ آبان در تمام نقاط خراسان جنوبی برگزار خواهد شد

مسئول واحد موسیقی حوزه هنری خراسان جنوبی در جلسه آموزشی جشنواره سرود شهید سیدمرتضی آوینی اظهار داشت: در کارگاه آموزشی سرود به موضوعات مختلفی از جمله مباحث فنی صداسازی و شناخت گستره های صوتی و غیره پرداخته شد.

مجید نصری بیان کرد: این جلسه با کمک حوزه هنری خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان با هدف توانمندسازی مربیان فنی و بیان مسائل آموزشی برای سرپرست‌های گروه‌های سرود استان سیستان و بلوچستان بوده است.

وی ادامه داد: گروه جهادی قلم و معاونت پرورشی سازمان آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان نیز در برگزاری کارگاه آموزشی سرود همکاری داشتند.

مسئول واحد موسیقی حوزه هنری خراسان جنوبی با بیان اینکه این کارگاه طی دو ساعت برگزار شده است افزود: در این کارگاه به تکنیک‌های تمرین گروهی و تلفیق شعر و موسیقی و افزایش توانمندی‌های مدیران فنی در راستای تولید آثار موسیقی در بحث تولیدات استودیویی پرداخته شده است.

نصری گفت: در این کارگاه مطالبی پرداخته شده تا مدیرانی بتوانند با بهره‌گیری از مباحث مورد نیاز در جشنواره سرود شهید آوینی شرکت داشته باشند و مبتنی بر اصول این جشنواره بتوانند حائز رتبه شوند.

گفتنی است مجید نصری از اساتید برجسته موسیقی کشور و دارنده اثر منتخب به عنوان اثر برگزیده ملی در جشنواره نغمه‌های محمدی بحث تدریس و سخنرانی جلسه آموزشی جشنواره سرود شهید سید مرتضی آوینی را بر عهده داشته است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها