لزوم حمایت بیشتر از بخش کشاورزی و دامداری توسط دولت/ خام فروشی معظلی قدیی و دامن گیر

نماینده شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس با بیان اینکه نیاز است دولت از بخش کشاورزی و دامداری بیشتر حمایت کند گفت: یکی از معضلات قدیمی و دامن گیر در استان خام فروشی است.

به گزارش “پیام خاوران“، مصطفی نخعی در آیین  تکریم و معارفه رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه خشکسالی امان مردم استان را بریده است اظهار داشت: به خصوص عشایر و دامداران با مشکلات بسیاری جدی مواجه هستند و متاسفانه با وجود تلاش هایی که انجام می شود ما نتوانسته ایم کشاورز و عشایر و دامداران را در سطح کشوری حمایت کنیم.

وی حمایت از بخش کشاورزی و دامداری را متناسب با مشکلات پیش آمده در این بخش ندانست و ادامه داد: این بحران نیازمند مدیریت بحران بود اما متاسفانه همچنان گیر و گرفتار بروکراسی‌ها می‌خواستیم بحران را به صورت طبیعی اداره کنیم و دامدار و کشاورزان با این اقدامات به خاک سیاه نشستند.

نماینده مردم شهرستانهای نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بخش دولتی باید حمایت از کشاورزی و دامداری معنادارتر باشد گفت: باید از لاک بروکراسی های معمول خارج شویم.

نخعی با بیان اینکه طرح حمایت و تقویت امنیت غذایی در حال بررسی در مجلس است که باید کمک شود تا به عنوان قانون تصویب شود، افزود: خام فروشی از دیگر مشکلات خراسان جنوبی است که باید ایجاد و توسعه صنعت فرآوری محصولات کشاورزی را جدی تر دنبال کنیم تا در آینده با این مسائل رو به رو نباشیم.

وی بیان داشت:خراسان جنوبی از قدیم الایام به واسطه داشتن محصولات استراتژیک عناب، زرشک، زعفران و دام سنگینی مانند شتر و همچنین اشتغال زیادی از مردم استان در بخش کشاورزی از اهمیت بسیاری برخوردار است و می طلبد نگاه ویژه ای در این حوزه داشته باشیم.

بیشتر بخوانید   زیرساخت توسعه جوامع در گرو توسعه آموزش و پرورش است

رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: باید در کنار برنامه های جهاد کشاورزی با هم عهد و پیمان ببنیدیم که رضایت‌مندی مردم اولویت و سرلوحه کار ما باشد و این خطر قرمز ما خواهد بود.

جعفری با بیان اینکه میز خدمت جهاد کشاورزی در روز شهادت سردار سلیمانی برای بررسی و مشکلات این حوزه برپا خواهد شد، تأکیدکرد: همچنین باید قانون را به نفع مردم تفسیر کنیم  و هیچ باکی هم نداشته باشید  و شجاعانه بر این منطق بایستید چون استان خراسان جنوبی ظرفیت اینکه مُر قانون را اجرا کنیم، ندارد.

انتهای پیام/102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها