کارگر نمونه استان خراسان جنوبی در سی‌ و سومین جشنواره ملی امتنان تجلیل شد

گروه استان‌ها- در سی‌ و سومین جشنواره ملی امتنان و با حضور رئیس جمهور از علی جوزانی کارگر نمونه درب و پنجره سازی استان خراسان جنوبی تجلیل شد.

به گزارش ” پیام خاوران “ ، در این مراسم که با حضور رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت و مسئولان انجمن‌ ها و تشکل‌های صنفی کارگران در یکی از کارخانه‌های تولید تایر تهران برگزار شد، رئیس جمهور از کارگران، گروه‌های کارگری و واحدهای برگزیده کشور تقدیر کرد.

در این مراسم با اهدای لوح، از 10 نفر از کارگران نمونه، 3 گروه کارگری نمونه و 5 واحد نمونه کارگری کشور تجلیل و قدردانی شد.

رئیس جمهور در این مراسم با تأکید بر اینکه کارگران محور تحقق اقتصاد مقاومتی و ساختن کشوری مستقل و قدرتمند و زمینه ساز امنیت اقتصادی هستند گفت: همه ما، به ویژه مسئولان دولت باید به فکر تأمین و ارتقاء معیشت کارگران و مهارت‌افزایی آن‌ها باشیم.

آیت الله رئیسی، امنیت شغلی را از دغدغه‌های مهم کارگران و جزو اولویت‌های دولت عنوان و تصریح کرد: وزارت کار، تعاون و امور اجتماعی، باید با جدیت در راستای رفع نگرانی کارگران در این زمینه بکوشد.

در این جشنواره علی جوزانی کارگر نمونه درب و پنجره سازی استان خراسان جنوبی نیز تجلیل شد. جوزانی متولد 1371 در خانواده‌ای متوسط در شهرستان سرایان است که تحصیلات را دوره راهنمایی ادامه داده و علاوه بر کار کشاورزی و دامپروری در شهرک صنعتی سرایان در کارگاه تولیدات آهنی و جوشکاری مشغول به کار شده است که مین کار باعث جرقه ایجاد و اختراع دستگاه سه کار چغندر خرد کن، خرمن کوب و بلغور شد.

وی قبل از اجرای این طرح به عنوان کارگر ساده در شهرک صنعتی مشغول بکار بود اما پس از اجرای این طرح که خوشبختانه با استقبال خوبی در کشور روبرو شده است می تواند علاوه بر زندگی شخصی خود و خانواده سه نفره خود کمک خوبی برای خانواده پدری خویش نیز باشد.

بیشتر بخوانید   مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی در پیامی به مناسبت سال نو عنوان کرد:نسیم بادنوروزی باطراوت نغمه دل انگیز ربنا

مشکلات کشاورزی و دامداری جوزانی را بر آن داشت تا دستگاه شبیه کارخانه تولید خوراک دام سیار را در سطح کوچکتر برای راحتی و کم کردن هزینه‌های خود بسازد. این دستگاه می‌تواند محصولاتی همچون چغندر جو ارزن یونجه ذرت علوفه ای و.. را با همان کیفیتی که در کارخانجات بزرگ تولید خوراک دام مخلوط شده خرد شده و با فرمول خاص به مرف دام برساند.

در حال حاضر این کارگاه کوچک نخ تنها از شهرستان‌های استان بلکه از دیگر استان‌ها  مثلا اصفهان، تبریز، کرمان، مازندران و قزوین سفارش ساخت دارد و تا کنون به اکثر شهرستان‌های کشور ارسال شده است.

انتهای پیام/ 252

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها